اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گودبرداری

با توجه به جنس زمین و خاک آن روش ها و ابزارهای مختلفی برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد. اصلی ترین موادی که می توان این عملیات را بر اساس آنها طبقه بندی کرد شامل خاک سطحی، سنگ، گِل، و زمین می شود.

گودبرداری خاک سطحی

همان طور که از نام آن مشخص است، گودبرداری به این روش درگیر حذف و برداشتن بالاترین سطح پوسته زمین می شود. این روش گودبرداری گیاهان، خاک، و هر ماده دیگری که ممکن است زمین را برای تحمل بارهای ساختمانی نامناسب سازد انجام می شود.

گودبرداری سنگ و صخره

از این روش برای سطوح صاف مثل سطوح سنگی استفاده می شود. این نوع از گودبرداری از همه انواع دیگر آن چالش بیشتری بر می انگیزد. علت این موضوع این است که این فرایند بدون استفاده از دستگاه ها و تجهیزات خاص امکان پذیر نیست.

گودبرداری گِل

گل، یعنی ترکیب خاک و آب، یکی از مواد آزارنده در حین ساخت و ساز است که لازم است برداشته شود. هنگامی که این مواد برداشته شوند از اصطلاح گودبرداری گل استفاده می شود. ممکن است گل به جایی دیگر منتقل شود یا بیرون گذاشته شود تا خشک شود.

گودبرداری زمین

برای ساخت پی ساختمان یا پل لازم است لایه های مختلفی از زمین برداشته شود. این فرایند شامل برداشتن خاک، برداشتن لایه زیر خاک سطحی، به قصد انجام ساخت و ساز است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>