اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نمای ساختمان

نمای ارگانیک - به خیابان های سطح شهر نگاه کنید، نمای ساختمان اولین چیزی است که توجه شمارا جلب می کند. اگر این منظره بسیار خسته کننده و یکنواخت باشد روی شما اثر منفی می گذارد و ناخودآگاه بی روحیه می شوید. راه حل این موضوع استفاده از معماری و نماهای جذاب و خلاق ساختمانی است.

معماری ارگانیک یا Organic architecture که به آن معماری اندام وار یا بیومورفیسم نیز گفته می شود، فلسفه ای از معماری است که بین انسان و طبیعت هماهنگی ایجاد می کند. در این سبک خطوط موج دار، منحنی های پویا و طاق های قدرتمند برخلاف سبک هندسی و کاربردی که کارکردگرایی را نشان می دهد، نقشی اساسی ایفا می کنند.

نمای ارگانیک با استفاده از مواد طبیعی و فرم های گرد و صاف و با استفاده از طراحی های بی شکل، طبیعی به نظر می رسد و اغلب ساختارهای طبیعی را دنبال می کند. ساختارهایی چون سلولی، توری، اسکلتی، کریستالی و …

تاریخچه نمای ارگانیک

جالب است بدانید نمای ارگانیک و معماری آن در ابتدا برای اهداف هوافضا ایجاد شد، مواد مبتنی بر فناوری ترموست با بهره گیری از الیاف به طور فزاینده ای به تولید عناصر خاص ساختمان و تغییر نحوه طراحی و ساخت ساختمانها تأثیر گذاشت.این مواد، تقریباً شش برابر قوی تر از فولاد یا مواد تقویت شده با الیاف سبک هستند. از مزایای دیگر این مواد، سبکی و کارآمدی آنها در پروژه های معماری پیچیده است.

پدر معماری ارگانیک چه کسی است؟

معمار، طراح داخلی، نویسنده و مربی آمریکایی فرانک لوید رایت به پدر معماری ارگانیک معروف است. رایت بیش از 1000 سازه طراحی کرده که 532 مورد از آنها تکمیل شده اند. وی معتقد بود که سازه ها باید به گونه ای طراحی شوند که با انسانیت و محیط زندگی ما هماهنگ باشند. این فلسفه، پایه گذار معماری ارگانیک / نمای ارگانیک شد. در اوایل سال 1908، فرانک لوید رایت کلمه "ارگانیک" را بر اساس آموزه های مربی خود " لوئیس سالیوان" وارد معماری مدرن کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>