اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

مدیریت یک پروژه ی ساخت وساز با مدیریت پروژه های دیگر کاملاً متفاوت است. بااین حال یک سری اصول مدیریت پروژه ی اصلی وجود دارد که یکسان است. یک پروژه ی ساخت و ساز معمولاً از پنج مرحله ی اساسی تشکیل شده:

شروع به کار

قبل از شروع یک پروژه ی ساخت، مدیر ساخت و ساز باید یک طرح توجیهی تهیه کند که عملی بودن پروژه را بررسی کند. این گزارش توجیهی، برای خیلی از پروژه ها ضروری است. بعد از ارائه ی این گزارش، طرفین پروژه می توانند مشخص کنند که آیا فکر خوبی است که طبق برنامه شان عمل کنند یا نه. اگر همه موافقت کنند که باید پروژه را ادامه بدهند، مدیر پروژه سند آغاز پروژه که چشم انداز و نیازهای پروژه را مشخص می کند، تهیه می کند.

برنامه ریزی

در این مرحله تمام خط مشی های اساسی تعیین می شوند. مدیر پروژه یک برنامه ی مدیریت پروژه می سازد که شامل اطلاعاتی در مورد جنبه های حیاتی مختلف پروژه، مثل نقشه ی اجرا و برآورد هزینه هاست.نکته چالش برانگیز در مورد برنامه ریزی این است که یک پروژه ی طولانی است که هیچ وقت تمام نمی شود به این معنی که همیشه تا زمانی که پروژه کامل شود، تغییراتی در پروژه به وجود می آید. برنامه ریزی ساخت و ساز با نرم افزارهای ساخت وساز می تواند بسیار آسان تر و ارزان تر شود.

اجرا

این مرحله جایی است که اجرای پروژه ی ساخت و ساز واقعاً شروع می شود. این مرحله از فرایند معمولاً از فرایند مجزا تشکیل شده است:

  • اجرای پروژه
  • کنترل و نظارت پروژه.

در طول این مرحله، تیم پروژه مرتباً اطمینان حاصل می کنند که تمام وظایف، آن طور که باید پیش می روند و برای پوشش تمام جنبه های فرایند ساخت و ساز به طور مرتب ملاقات هایی برگزار می شود.مدیران ساخت و ساز بیشتر وقتشان را صرف نظارت بر پروژه و تعدیل برنامه ی آن طبق آخرین تغییرات و تصمیمات اخذشده می کنند. از این طریق مدیر می تواند کنترل پروژه را به دست بگیرد.

و در آخر مرحله ی بستن پروژه که این مرحله نشانگر تکمیل و تحویل پروژه است. در این مرحله مدیر ساخت و ساز بررسی می کند که آیا پروژه به اهداف نهایی خود رسیده و آیا تخمین نهایی بودجه موفقیت آمیز بوده یا نه. در آخر گزارشی ارائه می کند که خروجی نهایی پروژه را ارائه می دهد و می تواند به عنوان یک منبع ارزشمند اطلاعات برای پروژه های ساختمانی آینده باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>