اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شرکت عمرانی

یک پروژه ی ساختمانی می تواند به دلایل خیلی زیادی شکست بخورد. در زیر می توانید بعضی از مهم ترین دلایل شکست به همراه سؤالات اساسی که هر مدیر پروژه ای همیشه باید در ذهن داشته باشد را ببینید

زنجیره ی تأمین ازهم گسیخته

نبود یک سلسله مراتب مشخص و یک جریان روبه جلو از اطلاعات می تواند باعث یک زنجیره تأمین ازهم گسیخته شود. داشتن تعداد زیادی تصمیم گیرنده در یک مکان می تواند درنهایت، مانع همکاری و به هم خوردن پروژه ی تیمی شود. حل این مشکل می تواند منجر به یک صنعت ساخت و ساز کارآمدتر با تأخیرها و تجاوز از بودجه ی کمتر شود.

نبود اعتماد در روابط پیمانی

معمولاً روابط کارکنان یک منبع خطر برای پیشرفت پروژه های ساخت وساز است. خیلی از مواقع است که محیط ساخت و ساز برای چند هفته، یا حتی چند ماه، به دلیل نداشتن ارتباط درست یا نبود اعتماد بین پیمانکاران فرعی بدون فعالیت می ماند.برای مثال پیمانکاران فرعی ممکن است باور داشته باشند که همکارانشان وظایفشان را به موقع تمام نمی کنند، بنابراین آن ها هم برای ذخیره ی منابعشان، کارهایشان را با تأخیر شروع می کنند.این امر موجب یک سلسله تاخیرات می شود که تأثیر جدی ای روی هزینه ی نهایی پروژه دارد. این ها تنها تعداد کمی از عوامل هستند که می توانند باعث شکست یک پروژه ی ساخت و ساز شوند.

حل اختلافات در مدیریت ساخت و ساز

هرچه پروژه ی ساختمانی بزرگ تر باشد، احتمال اختلافات قانونی بیشتر است. یک مدیر پروژه باید همواره آمادگی این را داشته باشد تا برای اختلافات پروژه که ممکن است به وجود بیاید، به سهام داران پروژه راه حل ارائه بدهد. به طور خلاصه سه روش عمده ای که از طریق آن اختلاف در ساخت و ساز می تواند حل شود در زیر آمده است:

وساطت: ملاقات باواسطه می تواند کار مفیدی در ساخت و ساز باشد. واسطه یک شخص بی طرف است که به طرفین اختلاف کمک می کند که به توافقی که به نفع هر دو طرف باشد برسند. این یک راه ساده ی حل اختلاف است که وکیل در آن دخالت ندارد.

محاکمه ی کوتاه: محاکمه ی کوتاه هم ازنظر زمان و هم مالی از وساطت هزینه برتر است. توافقات محاکمه ی کوتاه قراردادهای غیررسمی هستند که می توانند لغو شوند.

داوری: داوری پر هزینه ترین روش حل مشکل است و بسیار زمان می برد. هر دو طرف وکیل و حق آوردن شاهد دارند. تمام شواهد باید در جلسه ی رسیدگی ارائه شوند. درنهایت داور حکم نهایی را صادر می کند. این تصمیم برای هر دو طرف دعوا اعلام می شود.

متأسفانه، اختلافات همیشه بخشی از قراردادها هستند. بااین حال جمع آوری و استفاده ی هوشمندانه از داده های پروژه می تواند از بسیاری از اختلافات ناخوشایند جلوگیری کند و تضمین کند که طرفین دعوا نهایتاً به یک هدف و تصمیم منصفانه می رسند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>