اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

تخمین هزینه ساخت وساز، بسته به اینکه چه کسی محاسبه را انجام می دهد، اهداف مختلفی دارد. به عنوان مثال، یک شرکت مهندسی مسئول طراحی، یک برآورد هزینه را انجام می دهد که در هنگام مناقصه و ساخت وساز به عنوان مرجع عمل می کند. از طرف دیگر، پیمانکاران تخمین هزینه را با توجه به دستیابی به سود معقول در یک قیمت رقابتی، ارائه می دهند.

کار کامل شده را می توان باکار برنامه ریزی شده برای تعیین اینکه آیا این پروژه در برنامه قرار دارد، مقایسه کرد؛ درحالی که هزینه تجمیعی با هزینه بودجه مقایسه می شود.به عنوان مثال، اگر هزینه تجمعی بیش از هزینه برنامه ریزی شده باشد، دو امکان وجود دارد: پروژه می تواند از بودجه خود فراتر رود (سناریوی نامطلوب)، اما کار انجام شده نیز می تواند فراتر از برنامه مقدماتی (سناریوی مطلوب) باشد. مدیران پروژه با مقایسه هزینه های برنامه ریزی شده، هزینه های واقعی و دامنه کار انجام شده، می توانند به نتیجه برسند.

ازآنجاکه بسیاری از تصمیمات پروژه بر اساس هزینه گرفته می شود، یک خطای بزرگ در تخمین می تواند عواقب جدی داشته باشد. صاحبان پروژه و پیمانکاران هر دو در تخمین هزینه های ساخت وسازها دخیل هستند. صاحبان خانه، ممکن است هزینه بیشتری را نسبت به برنامه ریزی خود متحمل شوند و پیمانکاران ممکن است مجبور شوند پروژه ها را با سود ناکافی و یا حتی ضرر به اتمام برسانند.

تخمین هزینه، همچنین هنگام تجزیه وتحلیل اقداماتی که هر جنبه ای از عملکرد ساختمان را بهبود می بخشد، مفید است. این اقدامات بودجه پروژه را افزایش می دهد، اما باگذشت زمان می تواند مزایای بیشتری را به بارآورند.در ادامه چند نمونه از اقداماتی که درازای صرفه جویی زیاد در حین کار و نگهداری، در ابتدا ساختمان ها را ارزان تر می کنند، آورده شده است:

لامپ های روشنایی LED در مقایسه با سیستم های روشنایی معمولی می توانند در مصرف انرژی 30 تا 90 درصد صرفه جویی کنند. آن ها همچنین عمر به مراتب طولانی تری دارند و از تعویض بیش ازحد لامپ جلوگیری می کنند.سیستم های چیلرهای خنک کننده آب، ازجمله کارآمدترین سیستم های تهویه هوا برای مناطق بزرگ هستند. مینی اسپلیت های داکت و دارای راندمان بالا برای مقیاس کوچک تر توصیه می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>