اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

روش های زیادی برای بهره گیری از چک لیست های ساختمانی وجود دارد، استفاده از این چک لیست ها برای پروژه ی ساختمانی تان مزایای بسیار زیادی خواهد داشت و درنهایت در تمام مراحل و عملیات ساختمانی و در تمام پروژه های ساخت وسازی که در آینده انجام خواهید داد، برایتان مفید خواهد بود. می توانید در تمام فازهای پروژه ی ساخت وسازتان و برای تمام مراحلش یک چک لیست ساختمانی داشته باشید (از مرحله ی پیش از برنامه ریزی تا طراحی و تا اتمام پروژه و یا حتی برای مدیریت تأسیسات هم می توانید چک لیست تهیه کنید).

محتوای چک لیستتان به عوامل منحصربه فردی که در هر فاز از پروژه وجود دارند بستگی دارد. به همین دلیل در هنگام تهیه ی چک لیستان باید آن را کاملاً اختصاصی و دقیق تعریف کنید. ما در اینجا چند موقعیت خاصی که می توانید از چک لیست استفاده کنید را مثال زده ایم تا با کاربرد چک لیست در واقعیت آشنا شوید:

چک لیست های ساختمانی ابزار مهمی برای اجرای دستورالعمل ها و اقدامات ایمنی هستند. این چک لیست ها به خصوص برای کارمندان بسیار مفید هستند، زیرا باعث می شوند که کارمندان استانداردهای ایمنی و سلامت را رعایت کنند و درنتیجه از بروز صدمات، حوادث و مرگ ومیر در کارگاه ساختمان سازی جلوگیری می کنند.

همچنین این چک لیست ها یک ابزار عالی برای ردیابی خطرات احتمالی در محل ساخت وساز هستند.
چک لیست های ساختمانی ابزار خوبی برای بررسیِ منظم تجهیزات و لوازم هستند.می توانید برای تعیین موقعیت نیروی کار جدیدتان، مطابق با نیازهای پروژه ی ساختمانی از چک لیست ساختمانی استفاده کنید. این چک لیست به شما کمک می کند که از کارمندان جدیدتان و استعداد ها و شغل و مسئولیت هایشان و پیشرفتی که از راهنماییِ شما به دست آورده اند، یک دید کلی داشته باشید. این امر باعث می شود که بتوانید وظایف هر فرد را مطابق با ظرفیتش تعیین کنید و پیشرفت آن ها را دنبال کنید.

می توانید برای تمام مصالح و مواد خامی که نیاز دارید یک چک لیست ایجاد کنید و منبع یا تهیه کننده ی آن مصالح را هم در یک چک لیست دیگر ذکر کنید. این لیست به شما کمک می کند که بفهمید برای هر فاز از پروژه به چه اقلام، تجهیزات و ابزار هایی نیاز دارید. در این لیست اقلامی که از قبل تهیه کرده اید و اقلامی که باید سفارش بدهید، ذکر می شوند.سپس می توانید برای تهیه کنندگان مصالح موردنیازتان، یک چک لیست جداگانه داشته باشید. این چک لیست می تواند شامل تهیه کنندگان فعلی و تهیه کنندگانی که فکر می کنید توانایی تأمین نیازهای دیگرتان را دارند، باشد.

می توانید چک لیستتان را بر اساس چارچوب زمانیِ پروژه ایجاد کنید و با استفاده از جداول زمانی، یک زمان مشخص برای خروجیِ موردنظرتان تعیین کنید. تاریخ ها را به طور دقیق مشخص کنید تا بتوانید برای رسیدن به اهداف و نتایج دلخواهتان، فرایندهای کارآمدی طراحی کنید.همچنین می توانید با خلاصه سازیِ تمام فرایندهای موردنیازی که باید در طول پروژه انجام شوند، یک چک لیست ایجاد کنید. این چک لیست برای مشخص کردن خصوصیات مراحل مختلف پروژه، از برنامه ریزی گرفته تا توسعه و ارزیابی، بسیار مفید خواهد بود. برای اینکه به خوبی از این چک لیست استفاده کنید، می توانید یک چک لیست دیگر ایجاد کنید و در آن فقط بر روی به روزرسانی کارهایی که انجام داده اید تمرکز کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>