اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ساختمان


هدف سازه

فرض کنید که می خواهید یک گاراژ جداگانه بسازید تا خودروهایی بیشتر، یک قایق و یک دستگاه چمن زنی را در آن جای دهید. در طراحی یک سازه، اگر لازم نباشد تا یک سازه ی چندطبقه ساخته شود، نیازی به استفاده از روش های سنگین ساختی وجود نخواهد داشت.

اندازه ی سازه

اگر می خواهید که سازه ای بزرگ تر از یک گاراژ یا خانه، مانند یک مغازه ی خواروبار یا یک نمایشگاه خودرو را طراحی کرده و بسازید، در این صورت لازم است تا از یک نوع ساخت سنگین تر استفاده نمایید. در این حالت، ما در مورد فضاهای باز کفی صحبت می نماییم که در آن ها ستون یا دیواره های داخلی و پهنه های طویل در خرپاهای فلزی دارای سقف وجود ندارد.

محدودیت های مربوط به تکیه گاه بار

هرچه که ارتفاع ساختمان بیشتر می شود، بارهایی که سازه باید تحمل نماید هم بیشتر می شود و نوع ساخت باید آن چنان قدرتمند باشد که بتواند این بارها را تحمل نماید. در این حالت و در موردی که قرار است ساختمانی چندطبقه ساخته شود، استفاده از سازه ی چوبی نمی تواند گزینه ای مناسب به حساب آید.

عوامل محیطی

اگر تا به امروز از کنار ساحل عبور کرده باشید، متوجه شده اید که ارتفاع ساختمان های کنار ساحل زیاد است تا بتواند از سازه در برابر جزر و مد محافظت به عمل آورد. ساختمان هایی که در نواحی زلزله خیز ساخته می شوند نیز باید دارای ساختی مناسب باشند. چنانچه سازه ی یک ساختمان بیش ازحد صلب و محکم باشد، آنگاه انعطاف پذیری لازم در برابر لرزه ها را نخواهد داشت.

سرعت لازم برای ساخت

درصورتی که لازم باشد یک ساختمان به سرعت ساخته شود، در این صورت هم انواع مختلف ساخت وجود دارد که می توان از آن ها برای تسریع در فرآیند ساخت استفاده نمود. در این روش ها از روش های پیش ساخته استفاده می شود و می توان به سرعت ساختمان را بالا برد.بدیهی است که در انتخاب روش ساخت، هزینه ی مواد نیز مطرح می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>