اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بهبود سیگنال های ECG جنین و حذف سیگنال ECG مادر در صنعت الکترونیک:
اطلاعات دریافت شده از جنین توسط الکتروکاردیوگرام (Electrocardiogram) یا ECG، مانند الگوی ضربان قلب، در ارزیابی وضعیت جنین قبل از تولد و در حین تولد بسیار موثر هستند.

انرژی_الکتریکی4

این سیگنال ها از طریق الکترودهایی که روی بدن مادر قرار داده می شوند به دست می آیند. اما مشکلی که وجود دارد این است که سیگنال ها در معرض آلودگی به یک نویز پس زمینه بسیار بزرگ ناشی از بدن مادر قرار دارند.

این مشکل را نیز می توان به عنوان یک مسئله حذف نویز وفقی در نظر گرفت که در آن d(n) برابر با سیگنال های مطلوب ECG جنین است که توسط سیگنال های مادر r(n) به نویز آغشته شده است.

در واقع این نویز را می توان یک نویز جمع شونده در نظر گرفت. بنابراین سیگنال ECG کلی که اندزه گیری شده است (MFECG(n)) را می توان به صورت زیر بیان کرد:

MFECG(n)=d(n)+r(n)

حال یک سیگنال ECG دیگر که فقط مربوط به مادر (MMECG(n)) است را به عنوان سیگنال مرجع قرار می دهیم. این سیگنال باr(n)همبستگی دارد و با سیگنال d(n) ناهمبسته است.

سیگنالMMECG(n) می تواند برای تخمین نویزr(n)از طریق کمینه کردن خطای میانگین مربعات مورد استفاده قرار گیرد. در تصویر زیر یک بلوک دیگرام از نحوه بهبود سیگنال های ECG جنین نشان داده شده است.

بهبود سیگنال‌های ECG جنین

یک فیلتر وفقی برای تخمین مولفه های سیگنال مادر موجود در سیگنال ECG اندازه گیری شده جنین مورد استفاده قرار می گیرد و برای عملکرد خود از سیگنال ECG مادر کمک می گیرد.

سپس مولفه های تخمین زده شده را از سیگنال MFECG(n) کسر می کنیم تا سیگنال فیلتر شده وفقی ECG جنین (AFECG) به دست آید که در آن مولفه های سیگنال مادر حذف شده است.

سایر نویزها مانند انقباضات ماهیچه ای بدن مادر و حرکات جنین موجب دریفت پایه ای در MFECG در می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>