اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اجزای باتری خودرو:

باتری_خودرو

اجزای یک باتری به صورت زیر هستند:

  • ترمینال/بوشینگ باتری:ترمینال های باتری به تسمه مثبت و منفی سلول های انتهایی متصل می شوند و نقطه واسط بین باتری سیستم الکتریکی خودرو هستند.
  • اسید باتری: اسید یک محلول با خلوص بالا از اسید سولفوریک و آب است.
  • تسمه: تسمه ها به بالای هر المنت جوش داده شده اند تا اتصال الکتریکی به ترمینال ها برقرار شود.
  • صفحه منفی باتری: صفحه منفی از یک شبکه یا توری فلزی تشکیل شده که ماده سازنده آن سرب اسفنجی است.
  • جداساز: جداساز یک ماده پلی اتیلن است که صفحات مثبت را از صفحات منفی برای برقراری یک جریان الکتریکی مؤثر و کارامد جدا می کند.
  • صفحه مثبت باتری: صفحه مثبت شامل یک توری فلزی با ماده فعال دی اکسید سرب است.
  • درپوش روی باتری: درپوش باتری از رزین پلی پروپیلن ساخته شده و روی محفظه باتری مهر و موم شده است.
  • محفظه باتری: محفظه نیز از رزین پلی پروپیلن ساخته می شود که صفحات باتری، تسمه ها و الکترولیت درون آن قرار داده می شوند. محفظه به گونه ای طراحی شده که تأثیر لرزش را به حداقل برساند و عمر باتری را افزایش دهد.
  • صفحات باتری: المنت از پشته ای از صفحات مثبت و منفی تشکیل شده است. صفحات در بالا توسط یک تسمه متصل هستند که به آن جوش داده شده اند. المنت ها به هر یک از سلول های باتری متصل هستند.
  • خمیر باتری: خمیر باتری ترکیبی از اکسید سرب است که دی اکسید سرب و سرب اسفنجی تولید می کند. این خمیر به شبکه های مثبت و منفی باتری می چسبد.

اجزای باتری

نکات ایمنی کار با باتری:
قبل از آنکه با باتری کار کنید، باید مطمئن شوید همه موارد ایمنی زیر رعایت شده است:

  • وقتی سیگار روشن در دست یا بر روی لب دارید، هیچ گاه با باتری کار نکنید.
  • در باتری ها اسید سولفوریک وجود دارد که گاز هیدروژن تولید می کند. اگر رسوبات اسیدی بر روی پوست یا لباس هایتان منتقل شد، بلافاصله آن را با آب بشویید.
  • هر زمان که با باتری کار می کنید، آن را از سیستم الکتریکی خودرو قطع کنید، اما قبل از این کار مطمئن شوید که ابتدا موتور خاموش باشد. در بسیاری از خودروهای جدید، کامپیوترها یا ECUها عملکرد سیستم موتور، سوخت و احتراق و سایر موارد را کنترل می کنند. بسیار مراقب باشید ولتاژ ناخواسته ای را به ECU اعمال نکنید.
  • اگر می خواهید با سیم کشی های زیر کاپوت کار کنید، حتماً ابتدا کابل منفی باتری را قطع کنید. این کار از آسیب دیدگی احتمالی قطعات الکتریکی و شوک ناگهانی جلوگیری می کند.
  • وقتی می خواهید کابل های باتری را جدا یا تعویض کنید، همیشه ابتدا کابل منفی را قطع کنید و هنگام وصل، آن را به عنوان آخرین کابل وصل کنید. اگر ابتدا کابل مثبت را جدا کنید، ممکن است با اتصال آچار به آن، مانند یک الکترود جوشکاری، آچار به ترمینال بچسبد.
  • وقتی با باتری کار می کنید، کابل ها را محکم ببندید و مطمئن شوید با جایی تماس ندارند. اجازه ندهید چیزی که فلزی است با ترمینال های باتری تماس پیدا کند، زیرا در این صورت باتری آسیب می بیند و ممکن است سبب جرقه و آتش سوزی شود.
  • دقت کنید که به هیچ وجه ترمینال های باتری به یکدیگر اتصالی پیدا نکنند. بنابراین، وقتی با آچار فلزی کار می کنید، حتماً دقت کنید که آچار بین آن ها اتصال برقرار نکند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>