اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مراحل تعویض باتری خودرو:
همان طور که می دانیم، باتری های خودروها، حتی اگر از آن ها به درستی مراقبت کنیم، مادام العمر کار نمی کنند.

باتری_خودرو2

اگر نور چراغ های خودرو کم شده است، اگر خودرو استارت نمی خورد یا اگر باتری بیش از سه سال کار کرده است، وقت آن رسیده که باتری را تعویض کنیم.

خوشبختانه، تعویض باتری به سرعت و به سادگی قابل انجام است و می توانید با چند ابزار ساده آن را به تنهایی در خانه انجام دهید.

در ادامه، مراحل تعویض باتری خودرو را شرح می دهیم. بدین منظور، ابتدا روش جدا کردن باتری قدیمی و سپس نصب باتری جدید را بیان می کنیم.

جدا کردن باتری قدیمی:
1. در جای مناسبی پارک کرده و خودرو را خاموش کنید. از تعویض باتری در کنار جاده خودداری کنید. همچنین، سعی کنید محلی که در آن پارک کرده اید عاری از ترافیک، جرقه، شعله یا آب باشد. ترمز دستی را بکشید و خودرو را خاموش کنید.

سوئیچ را در آورید تا اطمینان حاصل کنید که باتری در مسیر مدار نیست. اگر در یک گاراژ تعویض باتری را انجام می دهید، دقت کنید که تهویه هوا داشته باشد یا در صورت نیاز در گاراژ را باز بگذارید. دقت کنید که با تعویض باتری، تنظیمات ساعت، رادیو و… بازنشانی می شوند.

2. کاپوت را باز کنید. باتری خودرو حاوی محلول الکترولیت اسید سولفوریک است که بسیار خوردنده است و می تواند منجر به سوختگی پوست شود و گاز هیدروژن قابل اشتعال تولید می کند. بنابراین در هنگام تعویض باتری، از دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید.

اگر ساعت یا هرگونه جواهرات مانند حلقه در دست دارید، برای محافظت در برابر شوک الکتریکی، آن ها را جدا کنید. لباس های کهنه و مخصوص کار بپوشید، زیرا ممکن است در حین کار لباس هایتان کثیف شود.

باز کردن کاپوت

3. محل قرارگیری باتری را پیدا کنید. باکس یا جعبه باتری را پیدا کنید که دو کابل به آن متصل است. ممکن است مدل خودرویتان جدیدتر بوده و باتری دارای درپوش باشد. در این صورت، این درپوش را جدا کنید.

باتری ماشین

اگر نمی توانید باتری را پیدا کنید، به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید. در برخی وسایل نقلیه، باتری به جای موتور در صندوق عقب قرار دارد.

4. ابتدا کابل منفی را جدا کنید و با یک بست کمربندی، آن را در جای ایمنی ببندید. به یاد داشته باشید که همیشه باید ابتدا کابل منفی را قبل از کابل مثبت جدا کنید.

دلیل این کار جلوگیری از اتصال کوتاه است. ترمینال منفی باتری معمولاً به رنگ سیاه است و با علامت منفی (-) مشخص می شود. در صورت لزوم، پوشش پلاستیکی را جدا کرده، سپس گیره منفی کابل منفی را با آچار شل کرده و کابل را جدا کنید.

ترمینال باتری

از یک بست کمربندی استفاده کرده و کابل منفی را در جای مناسبی از موتور ببندید و اطمینان حاصل کنید که با هیچ بخش فلزی از آن ارتباط ندارد. برای اطمینان، می توانید آن را با یک عایق نیز بپوشانید.

بسته به نوع خودرو، ممکن است به آچار 7 یا 8 یا 10 یا 13 میلی متری برای باز کردن کابل نیاز داشته باشید. البته ممکن است ترمینال های باتری دارای گیره هایی باشند که برای باز کردنشان به هیچ ابزاری نیاز نداشته باشید.

5. کابل مثبت را جدا کنید و آن را با یک بست کمربندی در جای مناسبی محکم ببندید. رنگ ترمینال مثبت معمولاً قرمز است و با علامت مثبت (+) مشخص می شود. در صورت لزوم، پوشش پلاستیکی را جدا کرده، سپس گیره مثبت کابل مثبت را با آچار شل کرده و کابل را جدا کنید.

باز کردن ترمینال

توجه: مطمئن شوید کابل های مثبت و منفی با هم هیچ تماسی نداشته باشند. همچنین بسیار دقت کنید که با قسمت های فلزی خودرو هیچ گونه تماسی نداشته باشند.

6. باتری را از خودرو جدا کنید. پس از باز کردن همه گیره های باتری، آن را جدا کنید و ترجیحاً روی یک سطح بتنی قرار دهید.

جدا کردن باتری

دقت کنید که وزن باتری بیش از 9 کیلوگرم است و در صورتی که نمی توانید آن را جدا کنید، از شخص دیگری کمک بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>