اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

جریان هجومی در ترانسفورماتور و موتور:
جریان هجومی ترانسفورماتور به عنوان حداکثر جریان لحظه ای کشیده شده توسط ترانسفورماتور (وقتی که ثانویه بدون بار بوده یا در شرایط مدار باز باشد) تعریف می شود.

مدار2

این جریان هجومی به مشخصه مغناطیسی هسته آسیب وارد کرده و سبب عمل کردن ناخواسته بریکر ترانسفورماتور می شود.

اندازه جریان هجومی به نقطه ای از شکل موج AC بستگی دارد که در آن ترانسفورماتور شروع به کار می کند.

اگر ترانسفورماتور (در حالت بی بار) شروع به کار کند، در حالی که ولتاژ AC در حال عبور از صفر باشد، آنگاه مقدار جریان هجومی بسیار بالا بوده و از جریان اشباع عبور می کند.

جریان هجومی ترانسفورماتور

جریان هجومی در موتورها:
موتورهای القایی، مشابه ترانسفورماتورها، مسیر مغناطیسی پیوسته ای ندارند. رلوکتانس موتور القایی به دلیل فاصله هوایی بین روتور و استاتور بالا است.

به دلیل این رلوکتانس بالا، موتور القایی به جریان مغناطیس کنندگی بالایی برای تولید میدان مغناطیسی گردان در راه اندازی نیاز دارد. شکل زیر، مشخصه راه اندازی موتور را نشان می دهد.

جریان هجومی در موتور

همان طور که در شکل می بینیم، جریان و گشتاور راه اندازی، هر دو، در لحظه شروع بسیار زیاد هستند.

این جریان راه اندازی بالا، که به عنوان جریان هجومی شناخته می شود، می تواند به سیستم الکتریکی خسارت وارد کند و گشتاور بالای اولیه نیز می تواند بر سیستم مکانیکی موتور تأثیرگذار باشد.

اگر ولتاژ اولیه را به اندازه 50 درصد کاهش دهیم، آنگاه گشتاور موتور 75 درصد کاهش می یابد. بنابراین، برای غلبه بر این مسائل، مدارهای تغذیه توان با راه اندازی نرم (یا همان سافت استارترها) مورد استفاده قرار می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>