اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انبار

یکی از مباحث بسیار مهم در انبارها طراحی و جانمایی تجهیزات قبل از اقدام به خرید آنهاست. امروزه با استفاده از نرم افزارهای ویژه طراحی می توان به راحتی لی اوت مورد نظر انبار را شبیه سازی نموده و تجهیزات را در محل مناسب خود جانمایی کرد. استفاده از این نرم افزارها این امکان را فراهم می‌کند تا با صرف هزینه ای مناسب، فضای انبار را چیدمان نموده و از جانمایی درست تجهیزات اطمینان حاصل کرد.

بدون استفاده از این نرم افزارها برای چیدمان انبار گاه نیاز از روزها وقت صرف کرده و به صورت دستی به جانمایی تجهیزات پرداخت و ممکن است به دلیل خطای انسانی متحمل زیان مالی شویم.نکته مهم دیگر که هنگام طراحی انبار بایستی مد نظر قرار گیرد نوع انبار و کالای داخل آن است. به عنوان مثال چیدمان انبار مواد آتش زا با چیدمان انبار مواد غذایی متفاوت است چرا که کالاهای آنها ماهیت متفاوتی دارند.

ساخت فضای انبار

انبارهای مواد غذایی به منظور ایجاد فضایی مناسب برای انبارش کالاهای فسادپذیر بایستی دارای ویژگی هایی از قبیل تهویه مناسب هوا، گردش راحت پرسنل و ماشین آلات و فضای مناسب برای چیدمان کالا باشد تا کالاها به صورت غیراستاندارد و روی هم ریخته انبارش نشوند. تهویه هوای انبار بایستی با استفاده از تجهیزات مناسب و کولر و چیلر صورت گرفته و دمای انبار در محل های غیر سرد نباید بیشتر از 15 درجه سانتی گراد باشد.

نکته مهم دیگر در این انبار ها ساخت محل با امکان جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب است. چرا که تابش نور آفتاب منجر به فساد و یا از شکل افتادن کالاهایی همچون میوه و سبزیجات یا انواع گوشت خواهد شد. از سوی دیگر تأمین نور کافی در فضای انبار نیز اهمیت دارد. استفاده از لامپ های فلئورسنت برای این منظور می تواند مناسب باشد تا هم نور کافی انبار تأمین و هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

از دیگر نکات حائز اهمیت در خصوص ساختمان انبار مواد غذایی، استفاده از مصالح قابل شستشو است. کف این انبارها بهتر است از سنگ، سرامیک یا موزاییک باشد. همچ نین دیوارها نیز باید حداقل تا نیمه از کاشی پوشیده شود تا شستشوی آن به راحتی صورت گیرد.

ساختمان انبار باید مقاوم در برابر باد و باران و بلایای طبیعی تا حد استاندارد باشد. دیوارها باید از جنس مناسب ساخته شده و امکان لانه گزینی حشرات و جانوارن موذی میسر نیاشد. درب و پنجره های این انبارها بایستی به توری ضدزنگ مجهز باشند تا از ورود حشرات و جانوران به داخل انبار جلوگیری شود. عرض راهروها نیز بایستی برای تردد تجهیزات جابه جایی اعم از ترولی، گاری؛ لیفتراک و جک پالت مناسب باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>