اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انبار

چیدمان انبارها از جمله نکات بسیار ضروری و پراهمیت در میدیرت انبار است. چرا که عدم رعایت قوانین و استانداردهای مربوط به این حوزه، می تواند منجر به هدررفت زمان، انرژی، هزینه و گاه واردآمدن خسارات جبران ناپذیری همچون آتش سوزی گردد. به عنوان مثال نگهداری مواد قابل اشتعال و چیدمان آنها باید طبق اصول و استانداردهای خاصی صورت گیرد تا منجر به حداکثرسازی ایمنی انبارها شود.

چیدمان انبارها تا حد زیادی به نوع کالای داخل آنها بستگی دارد. اما مواردی همچون رعایت فواصل استاندارد در بین راهروها به منظور تردد راحت و ایمن افراد و وسایل نقلیه انبار در بین آنها مشترک است.

چیدمان کالا در انبارها الزامات و نکات بسیار زیادی دارد که با توجه به خطرخیز بودن محل، این نکات بایستی به صورت کامل مورد توجه قرار گیرد. به علاوه لازم است در هر یک از انبارها با توجه به کالایی که انبارش می کند الزامات دیگری که به نوع کالا و فرآیندهای انبار مرتبط است لحاظ گردد. به عنوان مثال چیدمان کالاهای قابل اشتعال با چیدمان کالاهای مواد غذایی بسیار تفاوت دارد.

نکات مهم در چیدمان انبار کدام است؟

قبل از اقدام به چیدمان قفسه های انبار لازم است در خصوص مواردی همچون نوع قفسه، نوع کالا، محصولات موجود در انبار، نیازمندی، نوع دسترسی و … باید شناخت و آگاهی کامل داشت. به عنوان مثال چیدمان محصولات آرایشی بهداشتی و مواد غذایی با اولویت تاریخ انقضای آنها است و اصولا بر اساس اصل FEFO چیدمان می شود تا محصولی که دیرترین تاریخ انقضا را دارد در ردیف های عقبتر قرار گیرد.

علاوه بر نحوه قرار گرفتن کالاها در قفسه های انبار، لازم است هر یک از ردیف های قفسه نیز دارای چیدمان درست و قابل فهمی باشند تا فرآیندهایی از قبیل انبارگردانی را با چالش مواجه نکنند. کدگذاری یکی از بهترین راهکارها در این شرایط می باشد که باعث می‌شود نظم خوبی در بین قفسه ها به وجود آید.

البته لازم به ذکر است که سیستم های کدگذاری به کار رفته برای چیدمان قفسه بندی انبار بسیار متنوع بوده و دایره گسترده ای در آنها وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به کدگذاری با حروف، کدگذاری با اعداد، ترکیب حروف و اعداد، روش نیومونیک، روش کدینگ مخفی و استاندارد از جمله این موارد هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>