اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یونیت

یونیت کندانسور یا کاندنسینگ یونیت به موتور یخچال های صنعتی و فروشگاهی اطلاق می شود که به صورت مجزا از کابین یخچال ساخته می شوند. این یونیت ها دقیقا وظیفه موتور یخچال را برای ایجاد برودت بر عهده دارند با این تفاوت که در مقایسه با موتورهای معمولی از قدرت بالاتری برخوردار هستند تا آنجا که معمولا بیش از یک کابین یخچال (بسته به میزان قدرت کمپرسور) به این موتورها متصل می شود.

کاندنسینگ یونیت از چه اجزایی تشکیل شده است؟

کاندنسینگ یونیت ها دارای بخش های متفاوتی است که هر بخش عملکرد متفاوتی دارد دو بخش اصلی در کاندنسینگ یونیتها عبارتند از:

  • کمپرسور: مکانیزمی است برای افزایش فشار مبرد، تا بدین وسیله، انرژی لازم برای جریان یافتن مبرد در مسیر سیکل تبرید ایجاد شود.
  • کندانسور:مکانیزمی است جهت دفع حرارت بخار داغ مبرد خروجی از کمپرسور، به منظور کاهش دما و سپس چگالش آن

کمپرسورها نقش اساسی در عملکرد یونیت کندانسورها بر عهده دارند. انتخاب نوع کمپرسور به عوامل مختلفی از جمله منطقه آب و هوایی بستگی دارد. انتخاب کمپرسور نامناسب برای یونیت منجر به کاهش راندمان و کاهش طول عمر محصول خواهد شد.

عملکرد کاندنسینگ یونیت چگونه است؟

چنانکه ذکر شد کار کاندنسینگ یونیت تقطیر مبرد از بخار به مایع است و این کار را با استفاده از دفع حرارت به محیط بیرون انجام می دهد. وقتی مبرد در کمپرسور متراکم می شود و تبدیل به ترکیبی از مایع و بخار داغ می شود وارد کندانسور می شود و با عبور از کویل های کندانسور حرارت خود را از دست می دهد و وقتی از کندانسور خارج می شود دمایی به مراتب پایین تر دارد.

سپس در یک شیر انبساط مجددا فشار هوا کاهش می یابد تا به فشار مناسب اواپراتور برسد و مبرد در اواپراتور مجددا حرارت می گیرد و گرم می شود و سیکل دوباره تکرار می شود.این سیکل باعث می شود در موقعیت اواپراتور حرارت کامل جذب شود و هوای موجود را کاملا خنک کند و سپس این هوا توسط داکت ها مجددا به داخل خانه وارد می شود و از این طریق سیستم عملیات تبرید و تهویه را را انجام می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>