اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترولی

تجهیزات فروشگاهی از جمله عوامل اثرگذار و مهم در بهبود ارائه خدمات و بهبود کیفیت فروش و عرضه محصولات هستند. بیشتر خرده فروشی هایی که از تجهیزات فروشگاهی بروز برخوردارند جذب مشتری بیشتری نیز دارند.برخی تجهیزات مانند سیستم حسابداری فروشگاهی، ترولی فروشگاه، بارکدخوان فروشگاهی یا اسکنرها، برخلاف قفسه های فروشگاهی از گروه تجهیزات ضروری به حساب نمی آیند اما استفاده از آنها می تواند تأثیر بسزایی در افزایش راندمان فرآیند فروش داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از اصلی ترین تجهیزات فروشگاهی یعنی ترولی فروشگاهی که به چرخ خرید معروف است بپردازیم.

این محصول از جمله تجهیزات پرکاربرد فروشگاهی پرکاربرد در خرده فروشی ها است. با ورود به هر خرده فروشی و یا فروشگاه برای تسهیل در خرید و جمع آوری اقلام مورد نیاز افراد معمولا با مشکل حمل اقلام و محصولات انتخابی مواجه هستند، اما چرخ خرید که جزو تجهیزات فروشگاهی اصلی هر هایپر و خرده فروشی است می تواند این مشکل را رفع کند.

با استفاده از تجهیزات فروشگاهی همچون ترولی فروشگاهی می توان مصرف کیسه های پلاستیکی، سبدهای خرید کوچک را نیز به حداقل رساند که در جهت حفظ محیط زیست امری حیاتی است. چرخ های خرید در خرده فروشی ها و فروشگاه های بزرگ سبب می شود که مشتری بدون نیاز جابه جایی اقلام سنگین به خرید بپردازد.

انواع چرخ خرید

به صورت کلی چرخ دستی ها و واگن های برقی از جنس فلز ساخته شده و برای حمل محصولات در هایپرها و فروشگاه ها و حتی انبارها مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به کابردها و راحت سازی خرید و جابه جایی محصولات فروشگاهی با استفاده از ترولی قصد داریم در این قسمت انواع چرخ مخصوص خرید را که در بازار موجود است که معرفی کنیم:

چرخ برقی استاندارد

این ترولی فروشگاهی نوعی سبد خرید بزرگ است. عمق آن زیاد است و برای حمل اقلام بزرگ یا حجم زیاد اقلام کوچک مناسب است در هر خرده فروشی به کار می آید. عیب این محصول در سختی چرخش و مانور آن است. انواع این چرخ از صندلی کودک نیز پشتیبانی می کند. در بخش دسته این چرخ معمولا نام فروشگاه و یا نام برند تولید کننده چرخ حک می شود.

چرخ برقی سینی

این چرخ برخلاف چرخ استاندارد سبد عمیق ندارد و به یک سینی بزرگ با لبه های بلند و نگهدارنده شباهت دارد. این چرخ به صورت C جهت دسترسی راحت به اقلام طراحی شده است. لبه های این سینی باعث می شود که دیگر نگران افتادن محصولات نباشید و بدون خطر سقوط به وسایل داخل ترولی فروشگاهی دسترسی پیدا کنید.عیب و کاستی این نوع چرخ نسبت به چرخ های استاندارد کمبود فضای بار آن است و نمی توانید مقدار زیادی وسایل را با آن جابجا کنید. از این نوع چرخ های خرید بیشتر در فروشگاه های عرضه محصولات و ابزارهای بزرگ دارای بسته بندی کارتنی استفاده می کنند.

چرخ خرید مخصوص معلولین

یکی از دغدغه های خرید برای افراد معلول استفاده از چرخ است. این مشکل با چرخ برقی معلول برطرف می شود. طراحی این ترولی فروشگاهی به صورتی است که دیگر فرد لازم نیست چرخ را در دست بگیرد و کافیست گیره مخصوص آن به صندلی چرخدار متصل شود. طراحی آن نیز به صورتی است که دسترسی به محصولات را برای فرد معلول راحت می کند و به راحتی می تواند به داخل سبد چرخ دسترسی یافت.

کلیپس های اتصالی تعبیه شده در این چرخ برقی سبب می شود که هنگام چرخ و مانور صندلی چرخ دار سبد با صندلی برخورد نداشته باشد و احتمال سقوط وسایل داخل سبد نیز به حداقل می رسد. با استفاده از این سبد همزمان با چرخ صندلی چرخدار سبد نیز گردش می کند و احتیاجی به استفاده از دست برای گردش آن نیست.

چرخ خرید کودکان

یکی از طراحی های جالب در انواع چرخ های خرید تولید این محصول مناسب خردسالان است. واگن برقی کودکان دقیقا خاص خردسالان برای راحتی استفاده از آن طراحی شده است. این چرخ کاملا شبیه به چرخ های استاندارد بزرگ است و فقط به لحاظ سایز متفاوت است. چرخ های استاندارد کودکان یک سوم چرخ های بزرگ گنجایش دارند و کودکان به راحتی می توانند آن را حمل و جابجا کنند. بدی این محصول این است که به دلیل ارتفاع کم ممکن است حین استفاده با دیگر افراد و یا قفسه ها برخورد داشته باشد و کودک به خوبی نتواند آن را کنترل کند.

مزیت استفاده از این چرخ خرید این است که دیگر مجبور نیستید همزمان کودک را نیز داخل سبد استاندارد نگهدارید و به وزن سبد بیافزایید. کودکان نیز مجبور ماندن در صندلی واگن استاندارد نمی شوند و با استفاده از چرخ کودک می توانند در خرید نقش کمک کننده داشته باشند و در ضمن از کلافه شدنشان حین خرید نیز جلوگیری می شود. استفاده از کالسکه متصل به چرخ خرید برای خردسالان کمتر از 6 سال می تواند گزینه ایده آلی باشد اما برای کودکان بزرگ تر کسالت آور و آزار دهنده است بنابراین چرخ های مخصوص خرید کودک گزینه بهتری است.

چرخ خرید پلاستیکی

این چرخ های پلاستیکی در دو نوع سبدی و سینی مانند در فروشگاه ها در دسترس هستند. این واگن های حمل وسایل هیچ تفاوتی جز در نوع و جنس سبد و سینی با واگن های فلزی ندارند.واگن های پلاستیکی از یک سینی و یا سبد پلاستیکی و پایه های نگهدارنده فلزی ساخته می شوند و همچون واگن های فلزی مقاوم و کابردی هستند. از هر دو نوع این واگن ها می توانید همچون واگن های استاندارد فلزی در حمل و جابه جایی وسایل استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>