اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انبار

در شغل انبارداری مبحث بسیار مهمی همیشه مطرح بوده است به نام تجهیزات انبار. پیشرفت علم تأثیر چشمگیری در ساخت و توسعه تجهیزات انبارداری به وجود آورده است و به تجهیزات انبار مکانیزه ختم شده است. انباره مکانیزه به فرآیندی اطلاق می شود که تجهیزات مخصوص انبار بگونه ای بروز و اساسی باشد که بیشتر فرآیندهای انبار بدون کمک نیروی انسانی انجام پذیر باشد.

تجهیزات انبار کدام گروه از محصولات است؟

اگر بخواهیم در مورد ابزارها و تجهیزات انبار به صورت کامل شرح و توضیح دهیم فهرستی طولانی و تمام نشدنی به دست می آید، اما به صورت کلی تجهیزات انبارداری را در چند دسته کلی می توان طبقه بندی کرد:

  • تجهیزات ذخیره سازی
  • تجهیزات جابه جایی
  • تجهیزات مدیریت عملیات انبار

بخش ذخیره سازی محموله

در این بخش با استفاده از تجهیزات ذخیره سازی زمینی که عمدتا پالت های چوبی هستند محموله و یا کالاها را روی زمین ذخیره می کنند. از رک های قفسه ای استفاده شده و حداکثر استفاده را از فضای انبار می کنند. این رک ها امکان ذخیره سازی تا نزدیک سقف انبار را نیز فراهم می کنند.

عمده تجهیزات ذخیره سازی در انبار مکانیزه شامل: قفسه های کنسولی، سیستم های ذخیره سازی که چگالی بالایی دارند، رکینگ عقب و جریان پالت و درایوها هستند. معمولا با استفاده از سیستم های چگالی بالا می توان فضای انبار را تنظیم کرد و یا افزایش داد. درضمن این سیستم ذخیره نیاز به خیلی از ابزارهای ذخیره سازی را نیز برطرف می کند. معمولا چون در این نوع انبارها راهروها کوچک تر هستند از پالت های سه چرخ که به راحتی از راهروهای کم عرض عبور می کنند استفاده می شود.

بخش جابه جایی محموله

یکی از مباحث مهم در انبارداری مسئله جابجا کردن محصولات و کالاهاست. در اغلب انبارهای مکانیزه برای جابجا کردن محموله ها از انواع تجهیزات انبار همچون کامیون، بالابر با قابلیت چرخش، جک های پالت، استکر و بالابرهای قیچی استفاده می شود.اگر مدیریت انبار به صورت استفاده از حداکثر فضا باشد، برای جابجا کردن محموله از کامیون های سوار بر ریل استفاده می کنند چرا که راهروها در این نوع انبارها بسیار باریک است و امکان عبور کامیون وجود و ماشین های بزرگ وجود ندارد.

گاهی این سیستم به صورت عمودی و افقی و چرخشی نیز عملکرد دارد. بنابراین می تواند در خیلی از موارد برای ذخیره سازی یک راهکار عالی باشد و نیاز به پرسنل را نیز کاهش دهد.البته برای جابجا کردن محموله های به خصوص همچون درام ها و رول های فلزی و کاغذی از لیفتراک های دیگری استفاده می کنند. دیگر ابزار مورد استفاده از حمل و نقل انبار نوارهای نقاله هستند که به چهار صورت غلتکی، ثقلی، منعطف و موقت عمل می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>