اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انبار

چیدمان، طبقه بندی و دسته بندی کردن محصولات و محموله ها در انواع مختلف یکی از بخش‌های تخصصی در انبارداری محسوب می‌شود و می‌تواند یکی از نقاط قوت انبار باشد. عملیات‌های چیدمان در انبارهای متفاوت به دو شکل کلی به ترتیب و همزمان، و یا منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

در روش “به ترتیب سفارش ها” در حالت به ترتیب، یا همزمان و یا گسسته چیده می‌شوند. اما در روش “منطقه‌ای” جمع کننده‌های هر بخش کار چیدن کالاهای یک بخش به خصوص را انجام می‌دهند. وقتی پالت‌های مربوط به یک منطقه چیده می‌شود به آن واحد بارگیری اطلاق می‌شود. در این روش پالت‌ها تنها از یک محصول مشابه پر می‌شوند. یعنی یک محصول در چند حالت متفاوت طبقه بندی می‌شود.

لیفتراک‌هایی که در انبار برای چیدمان در نظر گرفته شده‌اند طراحی‌شان به صورتی است که اپراتورها دسترسی بسیار آسانی به بالاترین حد رک ها و پالت‌ها را داشته باشند. جک های پالت در این بخش دستی و برقی هستند. اپراتور با استفاده از جک می‌تواند به مکان‌های متفاوت برود و پالت خود را تکمیل کند.

پالت های سفارشی شده پس از تکمیل توسط ماشین ها و یا اپراتور تثبیت می‌شوند و سپس به بارانداز برای بارگیری تریلر فرستاده می‌شوند. در این بخش معمولا از تجهیزاتی همچون جک، دکمه‌های تسطیح تریلر، مهر و موم اسکله، پرده هوا و صفحات اسکله استفاده می‌شود. در باراندازها برای کاهش خطا در بارگیری از سیستم مکانیزه مهار خودکار بارگیری نیز استفاده می‌شود. این سیستم را می‌توان بیشتر در اسکله‌ها مشاهده کرد که راه ارتباطی بین راننده تریلر و اپراتور بالابر خواهد بود.

در این مرحله از تجهیز انبار به خصوص برای حفظ محموله ها روی یکدیگر و یا انتقال آنها استفاده می‌کنند که معمولا از طریق ایستگاه‌ها و اپراتورها دستی و موبایلی قابلیت اجرا پیدا می‌کنند. با استفاده از این ابزارهای مکانیزه پرسنل می‌توانند با در دست داشتن فهرست انبار محموله ها را جابجا کنند.

بارکدها یکی از ابزارهای فهرست‌یابی هستند و می‌توان با استفاده از آن ها یک محموله و یا محصول را از دریافت تا جابه جایی و موجودی مورد ردیابی و رصد قرار داد. مدیریت عملیات در انبار از این اصل پیروی می‌کند که همواره موارد زیاد جابجا شونده باید در نقطه‌ای در دسترس قرار بگیرند تا هزینه و زمان کمتری برای جابه جایی و چیدمان آن ها صرف شود.

دفاتر و میزانسن ها یکی دیگر از تجهیزات انبار در بخش مدیریت عملیات هستند که مورد استفاده پرسنل اداری قرار می‌گیرند و برای تنظیم انبار کاربرد دارند. قفس‌های امنیتی نیز دیگر سیستمی هستند که پرسنل اداری انبار به آن احتیاج دارند.

محافظ های بالابر و طبقات یکی از دیگر از تجهیزات هستند که در بخش مدیریت عملیات جهت حفظ امنیت و سلامت پرسنل و اپراتورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قفسه‌ها با این حصارها از یک سمت محکم می‌شوند و در این حالت امکان سقوط محموله از بالا کاهش پیدا می‌کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>