اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انبار

انبارهای آنلاین از جمله جدیدترین انبارها در حوزه تجارت الکترونیک هستند. این انبارها با باز کردن درب های جدید از دنیای تجارت، تحولات عظیمی در حوزه خرده فروشی ایجاد نموده اند. افزایش سرعت وکاهش زمان تحویل سفارشات، حفظ کیفیت محصولات به ویژه در مورد اقلام تندمصرفی همچون مواد غذایی، حذف گروه های واسطه و در نتیجه کاهش هزینه ها حمل و نقل و … تنها بخشی از مزایایی است که آغاز به کار این انبارها برای شمتریان به ارمغان آورده است.

از سوی دیگر با گسترش و استقبال روزافزون مشتریان به روش های خرید غیرحضوری، امروزه شاهد این هستیم که تمامی انواع کسب و کارها بخش های آنلاین خود را راه اندازی نموده و یا در راستای ارتقاء و بهبود بسترهای آن حرکت می کنند.

انبارهای غول های به نام خرده فروشی که در تمامی جهان شهره هستند، بزرگ ترین انبارهای آنلاین در حوزه تجارت الکترونیک به حساب می آیند. این انبارها با دارا بودن کالاهای بسیار متنوع، دارای تعداد قابل توجهی مشتری از نقاط مختلف جهان هستند. از جمله این انبارها می توان به مراکز توزیع یا انبارهای آنلاین شرکت آمازون، والمارت، علی بابا، اکادو و … اشاره نمود.

این شرکت های بزرگ دارای چندین انبار یا مرکز توزیع در نقاط مختلف دنیا هستند که هریک از آنها در سطوح مختلفی از انبارهای مکانیزه مدیریت و کنترل می شوند. برخی از این انبارها از ربات های ویژه ای برای اجرای فرآیندهای انبار از جمله جمع آوری سفارشات و ارسال برای بسته بندی استفاده می شود. انبارهای آنلاین اکادو از جمله بزرگ ترین و معروفترین انبارهای خرده فروشی هستند که به صورت تخصصی به فروش محصولات تند مصرف از جمله محصولات مصرفی روزانه خانوار فعالیت دارد.

در این انبارها از ربات های ویژه ای برای جمع آوری سفارش استفاده می شود که مجهز به یک چنگک برای برداشتن سبد سفارشات هستند. برای طراحی این انبارها از کندوی زنبور عسل الهام گرفته شده و از سیستم ناوبری هواپیمایی برای کنترل رفت و آمد ربات ها استفاده می شود.در هریک از این انبارها از نرم افزارهای ویژه ای برای مدیریت انبار استفاده می شود.

به عنوان مثال در انبارهای آمازون همه مسئولان جمع آوری سفارش خریداران که در بین قفسه ها در حال حرکت هستند، دارای PDAهای مجهز به GPS هستند. سیستم خودکار به آنها می گوید که اقلام سفارش داده شده نزدیک شان در کدام قفسه ها قرار دارند و به این ترتیب براساس موقعیت هر کدام از مسئولان کالاهای سفارش داده شده جمع آوری می شوند و در سریع ترین حالت ممکن سفارش خریداران مختلف گرد هم آمده و آماده ارسال می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>