اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انبار

وزن و ابعاد بسته خالی یا پالتهایی که باید انبار شوند. منظور از ابعاد طول، ارتفاع و عرض پالتهاست. اندازه گیری ابعاد و وزنها کاری اساسی است که باید هنگام طراحی سیستم قفسه بندی پالت از آن آگاه باشید. اندازه استاندارد پالت برای اکثر صنایع 48 *40 سانتی متر است. اما همیشه اندازه پالتها به یک شکل نیست، زیرا ما در صنایع مختلف با ابعاد مختلف سر و کار داریم.طراحی و تجهیز انبار ارتباط مستقیم با اطلاعات اندازه پالت دارد. این اطلاعات به تعیین ابعاد قفسه بندی انبار مانند عمق قفسه یا ارتفاع قائم کمک می کند.

کالای انبارش شده

نوع اقلام پالت شده ممکن است بر نوع تجهیزات انبار برای جمع آوری پالت و چینش آنها اثر بگذارد. این اقلام تعیین می کنند که آیا قفسه بندی انبار نیاز به ایجاد و حفظ شرایط خاص محیطی دارد. آیا اصلا اقلام قابل چینش عمودی یا قرار دادن آنها به روی هم هستند.همچنین دانش در مورد اقلامی که قرار است انبار کنیم مشخص می کند که آیا این مواد به تاریخ حساس هستند یا به عبارت دیگر تاریخ انقضا دارند.

این که آیا سیستم شما به بازیافت موجودی LIFO (اولین خروجی از آخرین ورودی) یا FIFO (اولین خروجی از اولین ورودی) نیاز دارد، برای تعیین و طراحی انواع قفسه انبار و راه حل های قفسه بندی بسیار حیاتی است.اگر محصولات شما به تاریخ حساس هستند، به احتمال زیاد به سیستمی احتیاج خواهید داشت که کالاها را به همان ترتیب ورود به انبار خارج کنید. یعنی همان سیستمی که آن را به FIFO می شناسیم.اما اگر ماندگاری محصولات شما به تاریخ حساس نیست، می توان از سیستم LIFO برای بهینه سازی فضا و قفسه بندی انبار استفاده کرد.

تعداد SKU و تعداد پالت

منظور از SKU تنوع محصولات یا تنوع مدلهای جنس است. تعداد SKU و تعداد پالت نقش مهمی در طراحی و تجهیز انبار دارد. دانش در مورد میزان تنوع یا SKU می تواند از قفسه بندی انبار تا تجهیزات انبار را تحت تأثیر قرار دهد. زیرا انبار دار باید بداند که چگونه اجناس را در دسترس قرار دهد.

محیط انبار

بسته به محصولات شما شرایط محیطی انبار هم مشخص می شود. محصولات را می توان در محیط های مختلف ذخیره کرد، از جمله:

  • دمای سرد (فریزر یا خنک کننده)
  • دمای کنترل شده

انبار با دمای محیطی جایی است که دمای انبار عامل مهمی در حفظ و نگهداری محصول نیست. انبارهای سرد معمولاً برای محافظت از مواد غذایی یا سایر موادی است که در دمای پایین فاسد می شوند. در حالی که انبارهایی با دمای کنترل شده اغلب برای نگهداری مواردی مانند داروها و غیره مناسب است.دانستن محیط لازم برای انبار خود می تواند تجهیزات انبار را مشخص کند. مثلا تجهیزات انبار با محیط سرد شامل یخچالها و فریزر یا خنک کننده می شود. یا یک محیط کنترل شده باید تهویه مناسب داشته باشد.

اسکلت ساختمان

این که آیا انبار بخشی از ساختمان اداری شماست یا قسمتی جداگانه دارد در بودجه بندی شما نقش دارد. ضمن این نکته سرعت ارائه محصول یا مدیریت توزیع را نیز تحت الشعاع قرار می دهد. طراحی ساختمانی که قرار است انبار شما باشد را در نظر بگیرید. ارتفاع، محل قرار گیری در و فضای خالص انبار برای قرارگیری تجهیزات انبار، همگی برای شما مهم است.

دسترسی به محصول

مهم است که بدانید باید به کدام محصول دسترسی سریعتری داشته باشید. شما باید تصمیم بگیرید با توجه به نوع محصول و گردش انبار آن کدام محصول را در نزدیکی مناطق حمل و نقل قرار دهید.اگر محتویات انبار شما مرتباً در حال خارج و وارد شدن هستند، ایده خوبی است که برای ذخیره سازی موقت این مواد، یک منطقه را در نزدیکی درهای انبار ایجاد کنید.

تجهیزات انتقال

نوع تجهیزات حمل و نقل (لیفتراک، بالابر، نردبان و غیره) که در انبار استفاده می شود، ابعاد و اندازه آن تعیین کننده عرض راهرو و تعداد ردیف های انبار است.به عنوان مثال یک لیفتراک به یک راهروی بزرگ نیار دارد اما در جایی که فقط از انسان برای جابه جایی محصولات در انواع قفسه انبار استفاده می شود، یک راهروی باریک کفایت می کند.

فعالیت های لرزه ای

این که آیا تأسیسات شما در منطقه ای با فعالیت لرزه ای مکرر و شدید قرار دارد یا نه، می تواند سیستم قفسه بندی انبار را مشخص کند. در این مواقع شما به فولاد با اندازه بالاتر احتیاج دارید (معمولاً فولاد سازه ای مورد نیاز است، زیرا فولاد معمولی دارای فرم ضعیف تری است).اساساً، هرچه فعالیت لرزه ای در منطقه شما بیشتر باشد، انواع قفسه انبار باید یکپارچگی ساختاری بیشتری داشته باشند.

درک بودجه و بازگشت سرمایه قابل قبول

نکته ای که باید در طراحی و تجهیز انبار در نظر داشت این است که نباید محدودیت بودجه به کیفیت کار ضربه بزند. صرفه جویی در استفاده از انواع قفسه انبار یا وسعت انبار نباید موجب این شود که مجبور شویم از بخش عمده ای از پتانسیل درآمدی خود صرف نظر کنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>