اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترولی

ترولی یا چرخ حمل بار از گروه تجهیزاتی است که هم در انبار و هم در فروشگاه ها کاربرد دارد. ترولی های فروشگاهی یا شاپینگ کارت به دلیل گسترش تعداد سوپرمارکت و هایپرمارکت ها کاربرد فراوانی در این مراکز دارند و عموما مشتریان علاقه زیادی به استفاده از این محصول حین خرید دارند. این محصولات از نظر ابعاد و شکل ظاهری تفاوتهایی با ترولی های انبار دارند.

ترولی حمل بار یا چرخ حمل بار به تجهیزی اطلاق می شود که متشکل از یک فضای بار، چرخ جهت حرکت راحت و دست برای هدایت ترولی است. ترولی های حمل بار به صورت ویژه برای جابه جایی بار و کالاهای سنگین ساخته می شوند و از اینرو بایستی بدنه مقاوم و چرخهای مستحم در برابر فشار وزنی داشته باشند. این ترولی ها در رستوران ها بیمارستان ها، سالن های پذیرایی و حتی کارگاه های ساخت، انبارها و کارخانه ها مورد استفاده بسیاری قرار می گیرد. برخلاف آنچه تصور می شود این تجهیزات انواع گوناگونی دارند و بسته به نوع کاربری در ابعاد مختلف ساخته می شوند.

چرخ هایی که در این ترولی ها بکار می روند از جنس پلاستیک مقاوم شده و بایستی در حرکت روان باشد. همچنین در صورتی که محل استفاده ترولی در مکان هایی همچون بیمارستان باشد عدم ایجاد آلودگی صوتی در حین حرکت نیز اهمیت پیدا می کند. استفاده از چرخ های مستحکم منجر به افزایش طول عمر ترولی خواهد شد.

ترولی ها هم در رستوران ها کاربرد دارند و هم در بعضی از فروشگاههای زنجیره ای مورد استفاده قرار می گیرند. در فروشگاههای زنجیره ای از این ترولی ها برای حمل بار های سبک و سنگین استفاده می شود. جنس و شکل ترولی هایی که در فروشگاههای زنجیره ای استفاده می شود با جنس و مدل ترولی هایی که در رستوران مورد استفاده قرار می گیرد تفاوت بسیاری دارند. ترولی ها در رستوران ها برای توزیع غذا و رساندن سفارش هر مشتری و بعد از صرف غذا جهت جمع آوری باقیمانده غذا و ظروف استفاده شده کاربرد دارد.

از دیگر مکان هایی که درآن ها ترولی کاربرد وسیعی دارد بیمارستان ها و کلینیک های خدمات پزشکی است. در این مکان ها برای جابه جایی دارو، غذا و تجهیزات پزشکی بر روی تخت بیمار از چرخ های ترولی بسیار استفاده می شود. این ابزار هم سرعت توزیع و رساندن تجهیزات و موارد دیگر به تخت بیماران را بالا می برد و هم به منظور حفظ تجهیزات و جلوگیری از بهم ریختگی و گاهی شکستن تجهیزات آسیب پذیر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین استفاده از ترولی های چرخ دار در بیمارستان ها به خدمات دهی به بیماران نظم و انسجام بهتری می بخشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>