اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترولی

افرادی که در انبارها یا فروشگاه فعالیت می کنند، به خوبی این نکته را می دانند که جابه جایی لوازم سنگین از فعالیت های روزانه امور این مراکز است. جابه جایی کارتن های کالا، جابه جایی چمدان های مسافرین در هتل ها و حتی جایجایی لوازم سنگین مانند تجهیزات اداری از جمله مواردی است که به صورت دستی و بدون استفاده از چرخ های حمل بار میسر نبوده و یا به سختی و با استفاده از بیش از یک نیروی انسانی ممکن خواهد بود.

چرخ حمل بار از جمله دیگر تجهیزات از گروه انواع ترولی انبار است که با کاربری مشابه، از نظر ظاهری تفاوت هایی با آنها دارد. یک چرخ حمل بار یا گاری دستی، به شکل عمودی L است که دارای دو چرخ است، یک دسته در یک انتها و یک لبه کوچک مسطح در قسمت زیر است که به شما امکان می دهد اشیاء را تنظیم کنید.

تفاوت عمده این تجهیزات با ترولی های انبار در ظاهر آنها است. ترولی های انبار عموما دارای یک محفظه نسبتا بزرگ و جادار برای جانمایی کالاها هستند و از چرخ های مقاوم برای حرکت آنها استفاده می شود. در حالی که چرخ های حمل بار یا گاری دستی دارای یک کفی کوتاه برای جانمایی کارتن های کالا و دسته بلند برای جانمایی است و اغلب به دو چرخ مجهز است.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در رستوران ها وو هتل ها برای ترولی ها به وجود بیاید این است که ممکن است با حمل و جابه جایی ظروف غذا کثیف شده و باعث انتقال میکروب ها شوند. سطوح ترولی را برای تمیز شدن در روز باید چندین بار با دستمال مرطوب تمیز کنیم. در بیمارستان ها که بیشتر میکروب و آلودگی وجود دارد این مشکل حاد تر است و به دلیل وجود انواع میکروب ها در بیمارستان ها که احتمال مسری بودن آن ها هم وجود دارد تمیز کردن روزانه ترولی ها کار واجبی است.

این نوع چرخ های دستی بیشتر از استیل ساخته شده و سطوحی صیقلی دارند از این رو تمیز کردن آن ها کار بسیار راحتی است. برای تمیز کردن این ترولی ها بایستی با یک دستمال مرطوب روی سطوح آن را خوب تمیز کنیم. البته برای میکروب زدایی ترولی ها بهتر است هفته ای یک بار آن را به طور کامل شستشو دهیم. در بیمارستان ها و مراکز پزشکی توصیه می شود این ترولی ها با استفاده از مواد ضدعفونی کننده نیز کاملا تمیز شوند.

برخی از ترولی های انبار به منظور جانمایی تعداد بیشتر کالا به صورت دیواره دار ساخته می شوند. همچنین به منظور جلوگیری از ریزش بار در این ترولی ها از درب و یا سقف های برزنتی استفاده می شود تا در حین جابه جایی احتمال ریزش کالا به حداقل برسد.

چرخ دستی های ترولی معمولا از جنس فلزات محکم ساخته می شوند تا از آسیب های مختلفی که ممکن است برای آن ها پیش بیاید مقاوم باشند. این ترولی ها در مقابل آسیب هایی مثل خم شدن و شکستگی مقاوم هستند. چرخ های این ترولی ها بر حسب ظرفیت آن ها ساخته می شوند. طبعا برای ترولی های کوچک که حجم بار کمتری نیز حمل می کنند از چرخ های کوچک تری استفاده می شود. معمولا نس این چرخ ها به گونه ای است که بر اثر فشار و حمل و نقل از بین نمی روند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>