اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خرده فروشی

امروزه فناوری های گوناگونی در صنایع مختلف به کار گرفته می شود که علاوه بر تسهیل فرآیندها منجر به افزایش راندمان و کاهش خطا نیز می گردد. یکی از این فناوری ها فرکانس شناسایی رادیویی است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف از جمله خرده فروشی دارد. امروزه ضرورت شناسایی خودکار عناصر و جمع آوری داده مرتبط به آنان بدون نیاز به دخالت انسان جهت ورود اطلاعات در بسیاری از عرصه های صنعتی، علمی، خدماتی و اجتماعی احساس می شود.

در پاسخ به این نیاز تاکنون فناوری های متعددی طراحی و پیاده سازی شده است. آر اف آی دی یا سیستم شناسایی فرکانس های رادیویی, سیستمی است که به منظور ایجاد سهولت در نقل وانتقال اطلاعات مربوط به اشیاء است. بسیاری از خرده فروشان بزرگی همچون والمارت از این فناوری در فروشگاه های خود استفاده می کنند.

تصور کنید مشتری وارد فروشگاه شما شده و اقلام مورد نیازش را در داخل چرخ دستی یا سبد خرید قرار می دهد پس از آن نوبت به صندوق دار می رسد که باید بارکد تک تک کالاها را با استفاده از بارکدخوان خوانده و وارد سیستم کند که کاری زمان بر است و اغلب از آن جا که در فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها تعداد اقلامی که مشتریان خریداری می کنند زیاد است، صف های طولانی ای در فروشگاه های زنجیره ای تشکیل می شود. گاهی اوقات نیز مخدوش شدن علائم بارکد، از خواندن اطلاعات جلوگیری می کند که این خود موجب مشکلات بیشتری می شود.

اما با این فناوری دیگر نیاز نیست مشتری در صف های طولانی بایستد یا حتی نیاز نیست کالاها را به صندوق دار و نگهبان نشان دهد. در این فناوری از بارکد به شکل برچسب معمولی استفاده نمی شود، در این فناوری با فرستان علائم رادیویی، تمامی اطلاعات جاری کالا از قبیل تعداد، قیمت، وزن و … را به کامپیوترهای موجود در درهای خروجی مخابره می شود.

در این فناوری، ارتباطات به صورت فرآیندی سه مرحله ای با یک سری تجهیزات خاص صورت می گیرد این تجهیزات عبارتند از: یک دستگاه خواننده، یک گیرند به همراه یک کد گشای خاص منظوره و بالاخره یک دستگاه گیرنده پیشرفته ای که به محض دریافت داده به طور خودکار آن را جواب می دهد.

RFID در انبارداری

علاوه بر فروشگاه های فیزیکی و آنلاین، انواع انبارها نیز می توانند به نحو مؤثری از این فناوره بره مند شوند. استفاده از این فناوری در انبارها می تواند دقت دقت سیستم کنترل موجودی را تا 99% افزایش دهد. فرآیندهای اصلی مدیریت انبار عبارتند از: دریافت کالای ورودی انبار، جانمایی کالا در انبار، انبارگردانی و کنترل موجودی انبار، انتخاب و خروج کالا از انبار، بسته بندی و حمل و نقل از مزایای استفاده از این فناوری در انبار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش دقت در حمل و نقل
  • کاهش زمان دریافت در انبار
  • افزایش قابلیت دید در انبار
  • افزایش دقت در کنترل موجودی
  • افزایش سرعت شمارش کالاها

از مزایای استفاده از این فناوری می توان به دوام و ماندگاری، عدم نیاز به خط دید مستقیم برای اسکن، امکان مخفی بودن تگ ها، به حداقل رساندن احتمال فرسودگی، عدم امکان دستکاری و مخدوش شدن کدها و ذخیره سازی حجم بیشتری اطلاعات اشاره نمود. از وی دیگر هزینه بالا برای به کارگیری از معایب این فناوری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>