اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انبار


طراحی و ساخت قفسه رک انبار

در ساخت قفسه های راک از تقویت کننده های عمودی، افقی و یا مایل به منظور افزایش استحکام و تقویت قفسه استفاده می شود. ناودانی های افقی و عمودی به کاررفته در بخش زیرین طبقات نیز از دیگر تجهیزات تقویتی است که موجب استحکام محصول نمایی می شود.

نصب و دمونتاژ این قفسه ها در حالت کلی می تواند به دو روش با و بدون پیچ باشد. در مدل های پیچ دار از پیچ و مهره برای اتصال قطعات مختلف از جمله بازویی و ستون ها استفاده می شود در حالی که در مدل های بدون پیچ، نوع طراحی ستون و بازویی ها به نحوی است که بدون نیاز به پیچ و مهره به یکدیگر متصل و در داخل هم قفل می شوند. از اینرو نصب و دمونتاژ این تجهیزات عمدتا به راحتی امکان پذیر بوده و شرایط تغییر طراحی داخل انبار میسر است.

نوع دیگر از قفسه انبار قفسه های پالت راک هستند که بر روی پالت ها و به منظور چینش آنها بر روی یکدیگر انجام می شود.از جمله قطعات قفسه های راک می توان به: ستون، بازویی، ناودانی، تقویت کننده ها و اتصالات اشاره نمود که همانطور که ذکر شد در مدل های بدون پیچ و مهره اتصالات با استفاده از زبانه های طراحی شوده روی محصول انجام می شود.

نکته مهم در قفسه بندی راک سنگین و یا سایر انواع قفسه های انبار، رعایت استانداردهای مربوط به فواصل بین راهروها در انبار است. از آنجا که برداشت و گذاشت کالا بر روی این قفسه ها عمدتا توسط لیفتراک انجام می شود، نیاز است تا فاصله استانداردی به منظور تردد راحت ماشین آلات در بین راهروها در نظر گرفته شود.

به علاوه لحاظ نمودن نکات ایمنی از جمله به حداقل رساندن احتمال ریزش قفسه و یا سقوط کالا از دیگر نکاتی است که در هنگام ساخت و چیدمان قفسه بندی راک سنگین بایستی مورد توجه قرار گیرد.در انبارهای پیشرفته ای مانند انبارهای آمازون و والمارت در صورتی که این قفسه بندی ها در انبار تا ارتفاع زیاد انجام شود، برای برداشت و یا گذاشتن محصول در قسمت های مختلف از ربات های خاصی که برای این منظور طراحی شده است استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>