اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

ارزش املاک تجاری بیشتر از مسکونی می باشد، از این رو تغییر کاربری مسکونی به تجاری از مهم ترین انواع تغییر کاربری محسوب می گردد. از دیگر تغییر کاربری های مرسوم، تغییر کاربری مسکونی به اداری می باشد که در ادامه بیشتر توضیح داده می شود.

تغییر کاربری مسکونی به تجاری یا اداری

تغییر کاربری مسکونی به تجاری یا اداری به دو روش کلی تغییر کاربری از طریق تخریب و نوسازی و تغییر کاربری از طریق دریافت مجوز انجام می شود. بدین منظور مالک باید به دفتر خدمات مورد نظر مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت نماید. در این درخواست باید مشخصات ملک، هویت و مشخصات مالک و نوع تغییر کاربری مد نظر ذکر گردد. همچنین گواهی مبنی بر نبود خلافی، تسویه حساب عوارض شهرداری نیز برای ثبت درخواست الزامی است.

پس از این مرحله، ملک مورد نظر توسط بازرس مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد. بازرس مشخصات ذکر شده در فرم مربوطه را با ملک مورد نظر مطابقت داده و بررسی می نماید که آیا ملک مربوطه از نظر مکانی و همچنین محیط اطراف، از موقعیت مناسبی برای تغییر کاربری برخوردار است یا خیر. سپس با توجه به موقعیت مکانی ملک و فضای اطراف آن، تعداد طبقات و سطح اشغال بنا مشخص می گردد.

تغییر کاربری مسکونی به اداری

پس از دستور نقشه، مالک با توجه به آن اقدام به تهیه نقشه می نماید. نقشه تهیه شده برای بررسی توسط کارشناسان به اداره نوسازی ارسال می گردد. در صورت رعایت تمامی موارد ذکر شده در دستور نقشه، نقشه توسط کارشناس مربوطه تایید و دستور صدور مجوز داده می شود. پس از صدور مجوز لازم، مالک می تواند از ساختمان بر حسب درخواست ارائه شده، بهره برداری نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>