اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جرثقیل

تلسکوپ همان بوم جرثقیل می باشد، تلسکوپ از فولاد و آلیاژهای آن ساخته شده است که با هیدرولیک به صورت خشاب مانند یک به یک داخل یکدیگر قرار می‌گیرند. (به طور مثال یک جرثقیل بیست تن از پنج تلسکوپ استفاده می‌کند که طول هر یک از تلسکوب ها در این نوع جرثقیل 5.5 متر می باشد که جمعا 27.5 متر می باشد که هر یک به صورت یک جک مجزا که در داخل خود دارد از یکدیگر بیرون می آیند و در مجموع این متراژ بوم را تشکیل می دهند.)

کاربرد بوم یا تلسکوپ جرثقیل

تلسکوپ یا بوم از قسمت های اصلی جرثقیل برای انتقال و تحمل بارهای سنگین می باشد و از آنجا که وظیفه و نقش اصلی تحمل بارهای سنگین و انتقال آنها را بازی می کند از فولاد و آلیاژهای بسیار مقاومی طراحی و ساخته می شود از بوم جرثقیل ها در تجهیزات سنگین مانند کامیون ها، لیفتراک ها و در صنایع کشتیرانی برای حمل و انتقال قطعات و اجزای بسیار سنگین و غول پیکر استفاده می شود.

به این دلیل که بنادر همیشه فعال و درحال انجام کار می باشند بارگیری و خروج کشتی بدون وقفه در حال انجام است با توجه به این مورد و مزایای بوم جرثقیل ها برای بنادر، استفاده از جرثقیل های بوم دار به دلیل حفظ و رعایت استاندارهای ایمنی و حقوقی چه در داخل و چه در بین الملل لازم و ضروری گشته است.

همچنین از بوم یا تلسکوپ جرثقیل در سایت های ساختمانی و برج سازی برای بلند کردن و انتقال مواد ساختمانی استفاده می شود از مدلهای تخصصی آنها می توان برای انتقال و جابه جایی انواع واگن ها و قطعات قطارها استفاده کرد. بوم جرثقیل در برج و ساختمان سازی فقط برای بلند کردن مواد، تجهیزات و سایر اشیاء مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای نقل و انتقال نیروی انسانی مانند کارگران ساختمان ها استفاده نمی شود وزن بوم جرثقیل ها در حدود 13 الی 20 درصد وزن کلی جرثقیل است بنابراین باید خودرو یا کفی که می خواهیم بوم جرثقیل به آن اضافه شود توان کافی برای حمل، جابه جایی و حتی استحکام و ظرفیت کافی برای بلند کردن بار و نقل و انتقال آن را داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>