اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جرثقیل

اپراتور جرثقیل بایستی به چگونگی عملیات نصب و ترتیب باربرداری آگاهی کامل داشته باشد چراکه اپراتور برای ایمنی جرثقیل و کار کردن آن در محدوده ایمن مسئول می باشد.همچنین باید بتواند سیستم نشان دهنده بار را مطابق با شرایط محیط برنامه ریزی کند.قبل از شروع کار با جرثقیل، اپراتور باید بازرسی های قبل از کار را مطابق با چک لیست های بازرسی روزانه انجام دهد. در شرایط خاص لازم است که اپراتور از مکانیک جرثقیل یاری بگیرد.بدیهی است که میزان سوخت، روغن و مایع خنک کننده نیز باید کنترل شود.

هنگامی که جرثقیل برای اولین بار روشن می شود، اپراتور باید به مدت 5 دقیقه با آن کار نکند و آن را حرکت ندهد. سپس همه کنترل ها، ترمزها، ابزارها و اسبابهای ایمنی برای اطمینان از عملکرد درستشان کنترل شوند.در آغاز هر شیفت کاری، اپراتور جرثقیل یا دیگر افراد که دارای صلاحیت کافی می باشند مانند مکانیک جرثقیل، بایستی کنترل ها و بازرسی های عادی را انجام دهند.

کنترل هایی که در آغاز کار باید اپراتور انجام دهد

کنترل شود که نشان دهنده ایمنی بار با مقادیر صحیح تنظیم شده باشد و طول بوم و تعداد لای سیم ها درست باشد.هنگام عملیات، از مناسب بودن وزنه های تعادل اطمینان حاصل کنید.در صورتی که وزنه ها قابل انتقال و جابه جایی می باشند، بررسی کنید که وزنه های تعادل مطابق آنچه که در جدول وزنه های تعادل آمده، به طرز صحیحی ثابت شده باشند و برای شرایط عملیاتی مورد استفاده ما مناسب باشند.سطح روغن، میزان سوخت و وضعیت روانکاری را کنترل کنید.طنابها و اتصالات ثابت انتهای طناب و تکیه گاهها را از نظر وجود آسیب دیدگی یا سائیدگی کنترل کنید.

هنگام انجام عملیات اجرایی، میزان فشار باد لاستیک چرخها را بازرسی کنید.کنترل کنید که همه مخازن هوا خشک باشند و آب آنها تخلیه شود.بومها را از نظر وجود هر گونه آسیب دیدگی کنترل کنید.برای ایجاد ایمنی و جلوگیری از خطر حریق، بایستی کابین جرثقیل مرتب بوده و فاقد هرگونه قوطی های گریس و روغن، اسباب و لباسهای کهنه یا مواد دیگری که برای تدارکات خاص ذخیره شده، باشد.فشار را در سیستمهای هیدرولیک کنترل کنید.

برای اطمینان و ایمنی از عملیات، عمل ترمز گرفتن جرثقیل را از بین دیگر عملکردهای آن، مورد دقت و توجه خاصی قرار دهید.از عملکرد سوئیچ های قطع کننده اطمینان حاصل کنید. در عملیاتی که بدون استفاده از این گونه ابزارهای ایمنی و محدود کننده انجام می شود، دقت کافی مبذول دارید.اپراتور جرثقیل بایستی هرگونه خرابی و آسیب دیدگی مشاهده شده را به مکانیک جرثقیل اطلاع دهد تا نسبت به رفع آن اقدام کند. در صورتی که مکانیک قادر نباشد مشکل موجود را حل کند بایستی از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرد.

اگر عملیات باربرداری در یک محوطه لوله کشی شده یا مشابه آن انجام شود، بایستی اقدامات خاص اضافی صورت بگیرد برای نمونه زمین بایستی محکم باشد و چنانچه به اندازه کافی محکم نبوده و سست باشد، بایستی برای استقرار جکها، در محوطه خاصی از زمین با روشهای موجود(مثلا استفاده از تراورس) استحکام مناسب ایجاد نمود.اپراتور جرثقیل بایستی همچنین اطمینان حاصل کند که هیچ گونه احتمال سست و خالی شدن زمین به دلیل وجود آبراهها، لوله های گاز یا لوله های آب وجود نداشته باشد چراکه ممکن است ایجاد خطر کند.

هنگام کارکردن نزدیک لبه های حفره ها، اسکله یا بارانداز بایستی دقت ویژه و مخصوص مبذول داشت.هنگام باربرداری وقتی جکهای پایه مستقر شوند اگر محل جکها سست باشد می تواند خطر آفرین باشد.اگر جرثقیل در محیطهای تونلی یا مشابه آن با سقفهای بسته مستقر شده باشد، اپراتور باید به تجهیزات بالای سر خود از جمله کابلهای برق که ممکن است خطر ساز باشند، توجه کافی داشته باشد و حداقل فاصله پیشنهاد شده را تا سقف رعایت کند.

در صورتی که جرثقیل در یک محیط سربسته کار می کند، بایستی مسیر حرکت آن کاملا جدا و مشخص گردد. توجه داشته باشید که کابلهای برق در اثر وزش باد می توانند بچرخند، و ولتاژهای بالا در شکافهای عمیق می توانند ایجاد قوس الکتریکی نمایند.نه تنها جرثقیلها نباید با کابلهای بالای سر خود تماس داشته باشند، بلکه بایستی دقت نمود که به جرثقیلهای مجاور خود نیز برخورد نکنند.

شرایط خوب و ایده آل این است که اپراتور جرثقیل در هر زمان قادر باشد بار را ببیند، ولی این امر همیشه ممکن نیست و اپراتور معمولا نیاز خواهد داشت که کسی وی را راهنمایی کرده و وضعیت موجود را به وی اعلام کند، که در بعضی مواقع در صورت نبودن چنین شخصی همان کسی که بار را می بندد این کار را انجام می دهد.در پایان، اپراتور بایستی دقت زیادی را هنگام عملیات کاری جرثقیل و پایین یا بالا بردن بار، داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>