اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


جرثقیل


در جرثقیل های ماشینی

وجه اشتراک جرثقیل های ماشینی بزرگ و کوچک این است که حرکت جرثقیل در جرثقیل های کوچک وبزرگ توسط کابین راننده صورت می پذیرد در هر دو جرثقیل کوچک و بزرگ یا سبک و سنگین کابین راننده قرار گرفته که این کابین فقط برای حرکت جرثقیل می باشد.

در تاور کرین

این نوع جرثقیل برای پروژه های ثابت مثل پروژه های عمرانی و ساختمان یا برج ها مورد استفاده قرار می گیرد در جرثقیل های تاور کرین جرثقیل فقط یک کابین دارد و آن هم برای کنترل جرثقیل است در این نوع جرثقیل با توجه به نصب ثابت در یک مکان دیگر خبری از کابین دیگری نیست.

در جرثقیل های سقفی، بازویی و آویز

در جرثقیل های سقفی، بازویی و آویز نیز کابین دیگری به جز کابین فرمان برای هدایت یا کنترل جرثقیل وجود ندارد.

سطح مهارت در کنترل جرثقیل

سطح مهارت برای اپراتوری و کنترل جرثقیل اهمیت بسیار ویژه ای دارد همواره کوچک ترین اشتباه ممکن است باعث بزرگ ترین حادثه شود برای همین مورد آموزش اپراتور جرثقیل بسیار مهم است وباید برای جابه جایی یا انجام پروژه مخصوصا بزرگ از اپراتور زبده استفاده شود.

کنترل هایی که توسط لیور ها یا اتاق فرمان صورت می پذیرد

توسط لیور ها یا اتاق فرمان، چرخش یا بالا پایین بردن بوم یا همان تلسکوپ جرثقیل، کنترل سیم بکسل و وینچ، بالا و پایین آوردن قلاب و کنترل جک های تعادل صورت می گیرد.

اپراتور جرثقیل

به شخصی که لیورها یا کنترل اتاق فرمان را بر عهده دارد اپراتور جرثقیل گفته می‌شود که شغلی نسبتا سخت و نیاز به گذارندن دوره های تخصصی دارد تا ایمنی کالا و تکنسین ها و عموم مردم حاضر در آن مکان حفظ و تضمین شود در وزن های بالا یا ارتفاع های بالا رعایت تمام نکات و موارد ایمنی بسیار پر اهمیت است زیرا با کوچک ترین اشتباه خسارتی بسیار زیاد و سخت به بار می آورد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>