اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جرثقیل

جرثقیل های متحرک به نحوی طراحی و ساخته می‌شوند که به کمک گروهی از ماشین های ساده می توانند نیروی مکانیکی مورد نیاز برای بالا بردن اشیاء سنگین را به دست بیاورند. دانستن اینکه جرثقیل های متحرک چگونه کار می‌کنند تعیین می‌کند که آیا یکی از این ماشین ها برای نیاز های کاری شما مناسب است یا خیر، با توجه به اینکه طیف گسترده ای از نیاز کسب و کارها وجود دارد استفاده از تجهیزات مناسب بسیار مهم است به همین دلیل رنج و انواع گسترده ای از جرثقیل های متحرک ساخته و به کار گرفته می‌شوند.

نحوه کارکرد جرثقیل های متحرک

جرثقیل های متحرک توسط بوم یا تلسکوپ می توانند بار را بلند یا به طرفین جابه جا کنند نیروی بوم توسط سیستم های هیدرولیکی فراهم می‌شود. بوم یا تلسکوپ و بار همراه در جرثقیل وزن زیادی دارد که توسط جک هایی که اطراف جرثقیل وجود دارد حمایت و نگه داری می‌شود که به آنها "جک های تعادل جرثقیل" گفته می‌شود که باعث حفظ تعادل جرثقیل و مانع از واژگونی جرثقیل و بارهمراه آن می‌شود.

قلاب یا هوک جرثقیل وظیفه نگه داری بار را دارد و توسط سیم بکسلی به وینچ جرثقیل متصل شده سیم بکسل جرثقیل نیز می تواند بار را بالا یا پایین برده تا در مکان مورد نظر نصب شود یا قرار گیرد کنترل تمامی این سیستم های هیدرولیکی توسط لیور یا اتاق فرمان جرثقیل انجام می‌شود.

کنترل جرثقیل و بار با لیور ها

در جرثقیل های کوچک کنترل جرثقیل توسط لیور ها که در کنار جرثقیل قرار گرفته انجام می شود در جرثقیل های بزرگ تر و سنگین تر امروزی کنترل جرثقیل از اتاق فرمان که کابین مخصوصی نیز دارد صورت می پذیرد به طور مثال با تغییر وضعیت و حرکت به چپ یا راست لیوری که برای حرکت طرفین بوم است، بوم جرثقیل و بار یا کالایی که جرثقیل بلند کرده نیز به همان سمت میرود تا آن کالا در مکان مورد نظر قرار گیرد. البته در جرثقیل های پیشرفته، اتاق فرمان کنترل های بیشتری از جمله اعلام وزن بار توسط سیستم های تعبیه شده دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>