اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جرثقیل

امروزه با پیشرفت جوامع و صنعتی شدن آن، سهولت انجام کارها چند برابر شده است. سهولت همراه با ایمنی منوط به رعایت نکات ایمنی از طرف مصرف کننده، پیمانکار و همچنین تقویت سازمان بازرسی کننده و صدور گواهینامه سلامت است. به منظور تداوم رعایت نکات ایمنی و جلوگیری از بروز خطرات جبران ناپذیر جانی و مالی، بازرسی و صدور گواهینامه سلامت تجهیزات طبق استاندارد به صورت ادواری توسط قانونگذار الزامی شده است. با ما همراه باشید تا شما را با گواهی سلامت جرثقیل و اهمیت آن بیشتر آشنا کنیم.

گواهی سلامت به چه معناست؟

مسئولیت ایمنی تجهیزات و ماشین آلات و بهره برداری از آنها و حوادث محتمل، در کارخانه ها و کارگاه ها بر عهده مسئولین محترم ایمنی و بهداشت (HSE)، سرپرستان و یا افراد تعیین شده در چارت سازمانی آن مجموعه می باشد. بازرسی فنی دوره ای تجهیزات بر اساس نوع سرویس دهی آنها، عموما به صورت یکساله انجام می شود.

این بازرسی ها بر اساس چک لیست های معتبر و مطابق الزامات سازمان ملی استاندارد، وزارت کار، وزارت صنعت و معدن، و استاندارد هایی همچون OHSAS 18001 صورت می پذیرد. صدور گواهینامه سلامت جرثقیل ها، لیفتراک و … بدین معناست که این تجهیزات حین بازرسی، عیوب و مغایرت های حیاتی با استاندارد های مرتبط را ندارند و ریسک بهره برداری از آنها در صورت رعایت دستورالعمل های ایمنی و استفاده از اپراتور های آموزش دیده و تایید صلاحیت شده را به حداقل ممکن می رسانند.

پس از بررسی علت هر حادثه، اگر ثابت شود که وقوع حادثه به علت رعایت نکردن دستورالعمل های ایمنی و کاربری و تخطی از ظرفیت تعیین شده برای تجهیز (برای مثال حداکثر ظرفیت بار برای جرثقیل ها و حداکثر فشار برای دیگ بخار و مخازن تحت فشار) باشد مسئولیت تماماً به عهده بهره بردار می باشد.

اما در صورتی که شرکت بازرسی قصوری در مراحل بازرسی و عدم تشخیص صحیح نواقص داشته باشد، طبق نظر کارشناس ذیصلاح مقصر شناخته می شود. مقصر حادثه ملزم به جبران خسارت بوده و این مهم اهمیت صدور گواهینامه سلامت تجهیزات از شرکت های بازرسی معتبر را بیش از پیش هویدا می نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>