اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعریف ولتاژ متوسط در الکترونیک:
 تنها تفاوتی که در محاسبه مقدار ولتاژ متوسط و ولتاژ RMS سیگنال وجود دارد این است که در محاسبه ولتاژ متوسط، مقادیر لحظه ای به توان دو نمی رسند و در واقع برای محاسبه ولتاژ متوسط از جذر مجموع مربعات سیگنال استفاده نمی شود.

صنعت_الکترونیک9

مقدار جریان یا ولتاژ متوسط یک شکل موج متناوب سینوسی، مربعی یا مثلثی یا … به صورت حاصل تقسیم ناحیه زیر آن شکل موج در یک دوره تناوب از سیگنال، تقسیم بر اندازه زمان محاسبه می شود.

به عبارت دیگر، مقدار میانگین تمام ولتاژهای لحظه ای در راستای محور زمان در یک دوره تناوب کامل از سیگنال برابر با مقدار ولتاژ متوسط خواهد بود.

برای یک سیگنال متناوب، ناحیه بالای محور افقی عددی مثبت در نظر گرفته می شود، در حالی که ناحیه زیر محور افقی عددی منفی محسوب خواهد شد.

در نتیجه مقدار متوسط یا میانگین یک سیگنال متناوب متقارن برابر با صفر به دست خواهد آمد؛ زیرا ناحیه بالای محور افقی در نیم سیکل مثبت برابر با ناحیه زیر محور افقی در نیم سیکل منفی است و به همین دلیل این دو مقدار مثبت و منفی همدیگر را خنثی می کنند و مقدار ولتاژ متوسط نهایی برابر با صفر به دست می آید.

بنابراین برای محاسبه مقدار متوسط یا میانگین یک سیگنال متناوب متقارن، مانند یک سیگنال سینوسی، باید مقدار متوسط اندازه گیری شده در نصفی از یک دوره تناوب به عنوان ولتاژ متوسط در نظر گرفته شود.

زیرا همان طور که گفتیم، مقدار میانگین یک سیگنال متناوب در یک دوره تناوب کامل، علی رغم مقدار پیک آن، برابر با صفر به دست خواهد آمد. به همین دلیل سیگنال را در نصفی از دوره تناوب خود در نظر می گیریم.

عبارت ولتاژ متوسط یا ولتاژ میانگین و نیز جریان متوسط را می توان هم در تجزیه و تحلیل مدارات AC و هم در مدارات DC مورد استفاده قرار داد.

نمادی که برای نشان دادن ولتاژ متوسط به کار می رود، به صورتVAV است. همچنین برای نمایش جریان متوسط از نمادIAV استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>