اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعریف مدار سه برابر کننده ولتاژ:
با برعکس کردن جهت دیودها و خازن ها در مدار ضرب کننده ولتاژ، می توانیم جهت ولتاژ خروجی را نیز برعکس کنیم و یک ولتاژ منفی را در خروجی تولید کنیم.

تعریف_مدار3

همچنین اگر خروجی یک ضرب کننده ولتاژ را به صورت آبشاری به ورودی یک ضرب کننده ولتاژ دیگر متصل کنیم، آن گاه قادر خواهیم بود که به افزایش سطح ولتاژ DC تولید شده در خروجی در گام های صحیح ادامه دهیم و مدارات سه برابر کننده ولتاژ (Voltage Tripler)، چهار برابر کننده ولتاژ (Voltage Quadruplers) و … را پیاده سازی کنیم.

در تصویر زیر نمایی از یک مدار سه برابر کننده ولتاژ را مشاهده می کنید.

مدار سه برابر کننده ولتاژ

از طریق اضافه کردن یک طبقه متشکل از دیود و خازن به مدار دو برابر کننده ولتاژ نیم موج قبلی، می توان یک مدار ضرب کننده ولتاژ جدید را ایجاد کرد. این مدار قادر است ولتاژ ورودی را با ضریب سه افزایش دهد و به همین دلیل به این مدار سه برابر کننده ولتاژ گفته می شود.

یک مدار سه برابر کننده ولتاژ، از نصفی از مدار دو برابر کننده ولتاژ به اضافه یک مدار کامل دو برابر کننده ولتاژ ساخته شده است.

در خروجی یک مدار سه برابر کننده ولتاژ، یک مقدار ولتاژ DC تولید می شود که مقدار آن برابر با سه برابر پیک ولتاژ سیگنال سینوسی ورودی به مدار (3VP) است.

همانند مدار دو برابر کننده ولتاژ قبلی، دیودهای موجود در مدار سه برابر کننده ولتاژ نیز می توانند مسیر دشارژ خازن را مسدود کنند که این عمل به اینکه جهت نیم سیکل ورودی به کدام طرف باشد، بستگی دارد.

بنابراین در دو سر خازنC3ولتاژ1VP و در دو سر خازنC2 نیز ولتاژ2VP ایجاد می شود. همچنین به دلیل اینکه دو خازنC2و C 3 به صورت سری به یکدیگر متصل شده اند، بار متصل به خروجی، مقدار ولتاژی معادل با3V P
را در دو سر خود دریافت خواهد کرد.

توجه کنید که ولتاژ خروجی واقعی به صورت سه برابر پیک ولتاژ ورودی منهای افت ولتاژ در طول دیودهای مورد استفاده، محاسبه خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>