اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعریف فیلتر میان گذر پسیو:
فیلتر میان گذر پسیو (Passive Band Pass Filter) را می توان با استفاده از اتصال یک فیلتر پایین گذر پسیو (Passive Low Pass Filter) و یک فیلتر بالا گذر پسیو (Passive High Pass Filter) پیاده سازی کرد.

میان_گذر

فیلتر میان گذر پسیو را می توان برای ایزوله کردن و یا فیلتر کردن فرکانس های خاص موجود در یک پهنای باند یا بازه فرکانسی مورد استفاده قرار داد.

فرکانس قطع (Cut Off Frequency) یا نقطه fc در یک مدار RC پسیو ساده را می توان با دقت بالایی کنترل کرد.

برای این کار باید از یک مقاومت تکی به صورت سری با خازن غیر قطبی استفاده کرد و بسته به این که نحوه اتصال به چه صورت باشد، یک فیلتر بالا گذر و یا پایین گذر به دست می آید.

به عنوان یک استفاده ساده برای این نوع فیلترهای پسیو، می توان به کاربردهای تقویت کننده صوتی (Audio Amplifier) یا مداراتی مانند فیلترهای هم گذری بلندگو (Loudspeaker Crossover Filters) یا کنترل صدا پیش تقویت کننده (Pre-amplifier Tone Control) اشاره کرد.

گاهی اوقات لازم است که یک بازه فرکانسی خاص را فیلتر کرد که از 0 هرتز (DC) شروع نمی شوند، بلکه از یک فرکانس پایین خاص شروع می شوند و تا یک فرکانس قطع بالای خاص دیگر ادامه می یابند.

به عبارت دیگر فرکانس هایی که در یک بازه یا باند فرکانسی (باریک یا پهن) قرار داشته باشند، عبور داده می شوند و بقیه فرکانس ها فیلتر می شوند.

از طریق اتصال آبشاری یک مدار فیلتر پایین گذر و مدار فیلتر بالا گذر، می توان نوع دیگری از فیلترهای RC پسیو را تولید کرد که یک بازه یا باند فرکانسی از قبل انتخاب شده را از خود عبور می دهند.

این باند عبور فرکانسی می تواند باریک (Narrow) و یا پهن (Wide) باشد.

در یک مدار میان گذر، تمام فرکانس های خارج از باند عبور فرکانسی تضعیف می شوند. این نوع جدید از آرایش فیلتر پسیو یک فیلتر انتخاب گر فرکانس را ایجاد می کند که با نام فیلتر میان گذر یا BPF شناخته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>