اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سخت افزارهای سیستم اسکادا:
یک سیستم اسکادا ممکن است المان های یک سیستم کنترل توزیع شده (Distributed Control System) را داشته باشد.

سیستم2

به عبارت دیگر، به دلیل استفاده از PLCها و RTUها، امکان اجرای پردازش های منطقی ساده بدون دخالت کامپیوتر ارشد نیز وجود دارد.

در برنامه دادن به یک PLC می توان از منطق نردبانی (Ladder Logic) استفاده کرد که بر خلاف زبان های فورترن و C، بسیار ساده است.

مهندس در یک سیستم اسکادا می تواند برنامه ها را طراحی و سپس روی PLC و RTU اجرا کند. در تصویر زیر نمایی از سخت افزارها در یک سیستم اسکادا نشان داده شده اند.

سخت‌افزارها در یک سیستم اسکادا

کنترل کننده های فشرده (Compact Controller) مانند کنترل کننده های اتوماسیون برنامه پذیر (PAC)، توانایی ها و ویژگی های سیستم های کنترل مبتنی بر PC را با یک PLC ترکیب می کنند.

RTUهای توزیع شده در ایستگاه های فرعی الکتریکی مختلف از سیستم اسکادا، از کامپیوترهای ایستگاه و یا پردازنده های اطلاعاتی استفاده می کنند تا با کنترل کننده های اتوماسیون برنامه پذیر، رله های حفاظتی و سایر ادوات ورودی خروجی (I/O) ارتباط برقرار کنند.

تقریبا تمام سازندگان بزرگ PLC از سال 1998 سیستم های HMI/SCADA مجتمع را ارائه می دهند. بسیاری از آن ها از پروتکل های مخابراتی باز و غیراختصاصی استفاده می کنند.

بسیاری از پکیج های تخصصی 3 قسمتی HMI/SCADA که در حال حاضر وجود دارند، دارای تطبیق توکار با انواع مختلف PLC هستند و به مهندسان الکترونیک، مهندسان مکانیک و تکنسین ها این امکان را می دهند که خودشان HMI را بدون نیاز به نوشتن کد برنامه نویسی توسط توسعه دهندگان نرم افزاری، تنظیم کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>