اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلسفه عملکرد اسکادا:
در برخی از سیستم ها، هزینه ناشی از خرابی سیستم کنترل بسیار بالا است و یا حتی نتایج بسیار ناگواری را به دنبال دارد.

سیستم5

به همین دلیل در برخی از سیستم های اسکادا، سخت افزارها در برابر تحمل مقدار بالای دما، فشار و ولتاژ و ارتعاش مقاوم می شوند.

اما در برخی از کاربردهای بحرانی، با استفاده از کانال های مخابراتی و سخت افزارهای اضافه، قابلیت اطمینان سیستم ارتقا داده می شود.

در این سیستم ها، زمانی که یکی از بخش های سیستم آسیب ببیند و یا در عملکرد خود دچار مشکل شود، می تواند به سرعت شناسایی شود و سپس عملکرد آن به صورت اتوماتیک به سخت افزار پشتیبان انتقال داده شود. عمل جایگزینی باید بدون اخلال در کنترل فرایند انجام گیرد.

روش های مخابراتی و زیرساخت ها:
سیستم های اسکادا در مرحله اول از ارتباطات مدرن و ترکیبی از ارتباط مستقیم و رادیویی سریال برای برآوردن نیازهای ارتباطی استفاده می کنند.

البته IP و اترنت (Ethernet) روی SONET/SDH نیز در محل های بزرگی مانند نیروگاه ها و ایستگاه های راه آهن می توانند مورد استفاده قرار گیرند. عملکرد پایش و مدیریت از راه دور یک سیستم اسکادا را اندازه گیری از راه دور یا تله متری (Telemetry) می گویند.

پروتکل های اسکادا به صورتی طراحی شده اند تا به شدت فشرده باشند و اطلاعات را فقط زمانی به ایستگاه ارشد بفرستند که RTU توسط ایستگاه ارشد انتخاب شده باشد.

در حالت کلی انواع پروتکل های مورد استفاده در شبکه های اسکادا عبارتند از:
پروفیباس (Profibus)، مدباس (Modbus) و RP-570 و Conitel. این پروتکل های ارتباطی مخصوص سازندگان سیستم های اسکادا هستند. پروتکل های استاندارد شامل IEC 61850 و DNP3 و IEC 60870-5-101 هستند.

این پروتکل های استاندارد توسط سازندگان بزرگ اسکادا شناسایی و استانداردسازی شده اند. بسیاری از این پروتکل ها برای عمل در TCP/IP نیز گسترش و بسط یافته اند.

پیشرفت بسیاری از ادوات کنترل اتوماتیک و RTUها به قبل از ظهور استاندارهای صنعتی برای قابلیت عملکرد داخلی باز می گردد.

به همین دلیل، برای ارتباط موثر و کارا در بین نرم افزارها و سخت افزارهای مختلف، PLE به عنوان راه حل در کاربردهای کنترل فرایند، مورد مقبولیت عام قرار گرفته است.

PLE امکان انتقال اطلاعات بین ادواتی را فراهم می آورد که در اصل بخشی از شبکه صنعتی نیستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>