اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیستم اسکادا برای پلنت های صنعتی راه دور:
در تأسیسات صنعتی بزرگ، فرایندهای زیادی به صورت همزمان با یکدیگر به وقوع می پیوندند. هر کدام از این فرایندها باید به صورت جداگانه مورد پایش و کنترل قرار گیرند، به همین دلیل این کار بسیار پیچیده و دشوار است.

سیستم8

سیستم های اسکادا برای مانیتور و کنترل تجهیزات در پلنت های صنعتی مختلف مانند سیستم انتقال آب، توزیع نفت و گاز و توزیع نیرو مورد استفاده قرار می گیرند.

هدف اصلی این پروژه ها، این است که داده های بلادرنگ مورد پردازش قرار گیرند و یک محیط صنعتی بسیار بزرگ در فاصله دور مورد پایش و کنترل قرار گیرد.

در تصویر زیر، بلوک دیاگرام یک سیستم کنترل دما اسکادا راه دور به عنوان مثال نشان داده شده است.

بلوک دیاگرام یک سیستم کنترل دما اسکادا راه دور

سنسورهای دما به میکروکنترلر متصل هستند و میکروکنترلر در فرانت اند (Front End) به کامپیوتر متصل است و نرم افزار در کامپیوتر بارگذاری شده است.

داده ها از سنسورهای دما گردآوری می شوند. سنسورهای دما به صورت پیوسته سیگنال هایی را به میکروکنترلر ارسال می کنند که این مقادیر در مانیتور نمایش داده می شود.

افراد می توانند قیدهای بالا و پایین را بر روی متغیرها مانند دمای یک بخش اعمال کنند تا زمانی که درجه حرارت از حدود خود فراتر رود، میکروکنترلر فرمان های لازم را به رله های متناظر ارسال کند و هیترهای متصل به رله خاموش یا روشن شوند.

در تصویر زیر نمایی از رابط انسان و ماشین در سیستم اسکادا کنترل حرارت با 8 سنسور نشان داده شده است.

رابط انسان و ماشین در سیستم اسکادا کنترل حرارت با 8 سنسور

در این سیستم 8 عدد سنسور دما در مود مالتی پلکسینگ (Multiplexing Mode) از طریق مدار آنالوگ به دیجیتال 0808 به میکروکنترلر متصل شده اند.

سپس میکروکنترلر مقادیر تمام سنسورها را به صورت سریال از Max 32 به پورت COM رایانه ارسال می کند. یک نرم افزار سیستم DAQ روی PC نصب شده است تا این مقادیر را دریافت کند و آن ها را روی پنل خود نشان دهد و سپس در پایگاه داده daq.mdb ذخیره کند.

همچنین این امکان وجود دارد که از طریق تعاملی برخی پارامترها مانند نقطه تنظیم (Set Point)، قید پایین و قید بالا را روی صفحه کامپیوتر تنظیم کرد.

زمانی که دمای برخی از سنسورها از قیدهای تعیین شده فراتر رود، میکروکنترلر فرمان لازم را به آی سی درایور رله ها ارسال می کند.

هیتر متصل به هر رله متناظر با سنسور دمای خاصی توسط این دستور خاموش و روشن می شود. همچنین زمانی که متغیرها از قیود تعیین شده بالاتر یا پایین تر روند، آلارم سیستم روشن می شود.

مزیت سیستم اسکادا:

  • سیستم اسکادا قادر است اطلاعات مجموعه فرایند را به صورت گرافیکی روی نمایش گر نشان دهد.
  • سیستم اسکادا را می توان به سادگی گسترش داد. می توان در صورت لزوم، مجموعه ای از واحدهای کنترلی و سنسورها را به یک سیستم اسکادا اضافه کرد و آن را ارتقا داد.
  • سیستم اسکادا برای عمل در موقعیت های بحرانی مناسب است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>