اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آرایه ترانزیستوری دارلینگتون ULN2003A در مدار الکترونیکی:
ULN2003A یک آرایه ترانزیستوری دارلینگتون تک قطبی ارزان قیمت است که راندمان بالا و مصرف توان بسیار پایینی دارد و به همین دلیل برای استفاده در مدارات واسط خروجی می تواند در نظر گرفته شود.

الکترونیک10

این مدار واسط خروجی برای درایو گستره وسیعی از بارها مانند رله ها، موتورهای DC، سلونوئیدها، نمایش گرهای LED و لامپ های رشته ای به صورت مستقیم از پورت های میکروکنترلرها، PICها یا مدارات دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد.

خانواده آرایه های دارلینگتونی شامل ULN2002A و ULN2003A و ULN2004A هستند که همگی آرایه های دارلینگتونی با ولتاژ و جریان بالا محسوب می شوند و شامل 7 جفت ترانزیستور دارلینگتون کلکتور باز در یک پکیج آی سی هستند.

ULN2803 نیز یک درایو دارلینگتونی است که به جای هفت زوج دارلینگتون، هشت زوج دارلینگتون دارد. هر کانال ایزوله شده از آرایه در 500 میلی آمپر قرار دارد و می تواند پیک جریان تا 600 میلی آمپر را نیز تحمل کند.

به همین دلیل برای کاربردهایی نظیر کنترل موتورهای کوچک، لامپ ها و گیت و بیس ترانزیستورهای توان بالا بسیار ایده آل است.

همچنین دیودهای سرکوب کننده اضافی برای درایو بارهای القایی در مدار گنجانده شده اند. نحوه اتصال ورودی ها و خروجی های دیود و مدار داخلی آرایه ترانزیستوری دارلینگتون ULN2003A در تصویر زیر نشان داده شده است.

مدار داخلی آرایه ترانزیستوری دارلینگتون ULN2003A

درایو دارلینگتون ULN2003A دارای امپدانس ورودی و بهره جریان بسیار بالا است که می تواند به صورت مستقیم از گیت منطقی TTL یا CMOS پنج ولتی گرفته شود.

برای گیت منطقی CMOS پانزده ولت از ULN2004A استفاده می شود و برای ولتاژهای سوئیچینگ بالا تا 100 ولت بهتر است که از آرایه دارلینگتون SN75468 استفاده شود.

اگر ظرفیت جریان سوئیچینگ بیشتری مورد نیاز باشد، آن گاه ورودی ها و خروجی های جفت دارلینگتون می توانند با یکدیگر موازی شوند و ظرفیت جریان را افزایش دهند.

به عنوان مثال، پین های ورودی 1 و 2 به یکدیگر و پین های خروجی 15 و 16 نیز به یکدیگر متصل شده اند تا بار را کلیدزنی کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>