اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

با توجه به ماده 1 ضوابط تأسیس موسسات حمل و نقل هوائی، شرکت یا موسسه حمل و نقل هوائی هر‌شخص حقیقی یا حقوقی است، که بر طبق ماده 17 قانون هواپیمائی کشوری پس از تائید شورای عالی هواپیمائی کشوری از جهت انطباق با مصالح کشور احتیاجات، با دارا بودن شرایط زیر به تصدی حمل و نقل هوائی، بار و مسافر طبق قوانین و مقررات هواپیمائی کشوری مبادرت ورزد.

شرایط عمومی جهت ثبت شرکت حمل و نقل هوایی:

  • تدین به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • نداشتن محکومیت جزایی موثر که مانع از برخورداری از حقوق اجتماعی باشد.
  • در اختیار داشتن سرمایه، امکانات و تجهیزات کافی به تشخیص شورای عالی هواپیمای کشوری که‌سرمایه نقدی آن نباید کمتر از دو میلیارد باشد.
  • تعهد پذیرش مقررات هواپیمایی کشوری.

شرایط مدیر عامل شرکت یا مدیر عامل اجرایی موسسه:

  • داشتن تابعیت ایران.
  • داشتن حداقل 25 سال سن.
  • کارت پایان خدمت وظیفه یا معافیت دائم ( برای مردان).
  • آشنایی به یکی از زبان های مورد عمل ایکائو ( ترجیحاَ انگلیسی).
  • داشتن حداقل 5 سال سابقه کار در امور تخصصی ( فنی - عملیاتی - بازرگانی) هواپیمایی.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت حمل و نقل هوایی:

  • تکمیل فرم سه برگی.
  • اصل و کپی شناسنامه از تمامی صفحات ( 2 سری).
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی.
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم.
  • چهار قطعه عکس سه در چهار.
  • پنج قطعه عکس شش در چهار.
  • کپی گذرنامه متقاضی و همسر از صفحات 2 تا 9 ( در صورت دارا بودن، یک سری).
  • گواهی عدم سوء پیشینه.
  • گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر.

ظایف و مسئولیت های شرکت یا موسسه حمل و نقل هوایی:
ماده 10 شرکت یا موسسه حمل و نقل هوائی برای تصدی حمل ونقل هوائی بار و مسافر موظف است برابر مقررات جاری بلیط مسافری و بارنامه صدر و به متقاضی تحویل دهد و نرخ ها و شرایط تعیین شده از طرف شورای عالی هواپیمائی کشوری یا سایر مراجع ذیصلاح دولتی و قوانین و مقررات مربوطه را رعایت نماید.

تبصره: در صورت عدم رعایت ضوابط مذکور پس از تذکر کتبی، به نحو مقتضی و به ترتیب مقرر‌ در‌ قوانین‌ و‌ مقررات مربوطه از فعالیت شرکت یا موسسه جلوگیری به عمل خواهد آمد.

ماده 11 شرکت یا موسسه حمل و نقل هوائی موظف است اسامی و مشخصات کلیه کارکنانی را که در محدوده فرودگاههای کشور فعالیت می کنند جهت بررسی و تائید صلاحیت به سازمان هواپیمائی کشوری معرفی نماید و هر یک از افرادی را که عدم صلاحیتشان اعلام شود بلافاصله نسبت به تعویض وی اقدام‌ نمایند. 

ماده 12 شرکت یا موسسه حمل و نقل هوایی باید پایگاه عملیاتی و تأسیساتی خود را در فرودگاهها و مکان هایی که مورد تائید سازمان هواپیمائی کشوری باشد، ایجاد نمایند.

ماده 13 فعالیت های حمل و نقل شرکتها و موسسات حمل و نقل هوائی در مسیرهائی که قبلاً مجوز آن از سازمان هواپیمائی کشوری کسب گردیده مجاز خواهد بود.

ماده 14 شرکتها و یا موسسات حمل و نقل هوائی موظفند قبل از هر گونه فعالیت هوائی نسبت به‌اخذ گواهینامه خلبانان و خدمه پروازی و کادر فنی و ناوگان وتجهیزات ایمنی خود از سازمان هواپیمائی کشوری اقدام و برابر ضوابط و استانداردهای سازمان هواپیمائی کشوری به‌موقع نسبت به تمدید یا تجدید آن اقدام نمایند.

ماده 15 شرکتها یا موسسات حمل ونقل هوائی موظفند قبل از مبادرت به هر گونه فعالیت حمل و نقل هوائی نسبت به ارائه بیمه نامه معتبر برای خدمه پروازی، مسافرین، بار، اشخاص ثالث برابر ضوابط بین المللی و مقررات جمهوری اسلامی ایران اقدام نمایند.

ماده 16 سازمان هواپیمائی کشوری پس از درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و ارائه مبنی بر‌ آماده بودن تأسیسات و تجهیزات و شرائط مورد نظر حداکثر ظرف مدت 3 ماه نسبت به صدور پروانه اقدام می‌نمایند.

ماده 17 شرکتها یا موسسات حمل ونقل هوائی موظفند در مورد حمل بار و مسافر هماهنگی و همکاری لازم با کلیه ارگانها و موسسات حفاظتی و امنیتی و گمرک و گذرنامه داشته باشند و در مورد حمل و نقل بارهای خطرناک رعایت استانداردها و مقررات ویژه مربوطه را به‌نمایند. 

ماده 18 شرکتها یا موسسات حمل و نقل هوائی موظفند حقوق مسافرین و صاحبان کالا را از نظر استرداد، ابطال بلیط، بارنامه و ذخیره جا و ارائه خدمات رفاهی، ایمنی و تسهیلاتی داخل هواپیما و به هنگام پیاده و سوار شدن برابر ضوابط اعلام شده توسط سازمان هواپیمائی کشوری تامین نمایند. 

ماده 19 شرکت و یا موسسه حمل و نقل هوائی بایستی بهای خدمات پروازی و فرودگاهی و سایر هزینه‌های مربوطه را برابر ضوابط و مقررات جمهوری اسلامی ایران به‌موقع پرداخت نمایند. 

ماده 20 پروانه بهره برداری و تصدی حمل ونقل هوائی به صورت لوح به‌امضا ریاست سازمان هواپیمائی کشوری به متقاضی داده خواهد شد.

ماده 21 چنانچه متقاضی شرایط لازم را از دست بدهد با توجه به ضوابط این دستورالعمل مراتب لغو پروانه از طریق سازمان هواپیمائی کشوری به وی ابلاغ خواهد شد در این صورت دارنده پروانه موظف است ظرف مدت 10 روز نسبت به استرداد لوحه اقدام نماید.

ماده 22 شرکتها و یا موسسات حمل و نقل هوائی موظفند تسهیلات لازم جهت بازرسی عوامل سازمان هواپیمائی کشوری را فراهم آورند.

ماده 23 شرکتها و یا موسسات حمل و نقل هوائی به‌منظور تامین شرایط فنی، عملیاتی، تجهیزاتی، تأسیساتی، پرسنلی موظفند ضوابط و شرایط منضم به این دستورالعمل را که تحت عنوان" ضوابط فنی عملیاتی تأسیس موسسات و یا شرکتهای حمل و نقل هوائی" منظور گردیده رعایت نمایند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>