اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیاگرام مدولاسیون فاز:
در مدولاسیون فاز، فاز سیگنال حامل تغییر می کند، در حالی که دامنه سیگنال حامل ثابت باقی می ماند. مدولاسیون فاز را به صورت خلاصه مدولاسیون PM نیز می گویند. در تصویر زیر نمایی از سه سیگنال پیام، حامل و مدوله شده PM نشان داده شده است.

نمایی از سه سیگنال پیام، حامل و مدوله شده در مدولاسیون فاز

با توجه به شکل سوم، می توان به این نکته پی برد که فاز هر دو نیمه تناوب مثبت و منفی در سیگنال حامل، متناسب با تغییرات دامنه سیگنال پیام در حال تغییر هستند.

در طول نیمه تناوب مثبت، فاز سیگنال حامل در یک جهت شیفت می یابد، در حالی که در نیمه منفی سیگنال، فاز سیگنال حامل در جهت مخالف با آن شیفت می یابد.

در مدولاسیون فاز، انحراف فاز به صورت مستقیم با دامنه سیگنال پیام متناسب است.

امنیت سیگنال در برابر نویز (Noise Immunity)، در مدولاسیون فاز نسبت به مدولاسیون دامنه بهتر است، در حالی که مدولاسیون فاز در این ویژگی نسبت به مدولاسیون فرکانس (Frequency Modulation) عملکرد ضعیف تری دارد.

همچنین نسبت سیگنال به نویز (Signal-to-Noise) یا SNR، در مدولاسیون فاز به خوبی SNR در مدولاسیون فرکانس نیست.

شاخص مدولاسیون در مدولاسیون فرکانس به صورت مستقیم با سیگنال پیام متناسب است. از مدولاسیون فاز برای سرویس های رادیویی متحرک استفاده می شود.

البته مدولاسیون فاز و مدولاسیون فرکانس تا حد زیادی به یکدیگر مرتبط هستند. هم در مدولاسیون فاز و هم در مدولاسیون فرکانس، زاویه فاز سیگنال مدوله شده تغییر می کند.

در عمل نیز مدولاسیون فاز و مدولاسیون فرکانس به یکدیگر متکی هستند. زمانی که فاز سیگنال حامل تغییر کند، فرکانس سیگنال حامل نیز تغییر می کند.

به طریق مشابه، با تغییر کردن فرکانس سیگنال حامل، فاز آن نیز تغییر می کند. با این حال، مدولاسیون فاز و مدولاسیون فرکانس به صورت مستقیم با یکدیگر متناسب نیستند.

در مدولاسیون فرکانس، زاویه فاز کلی سیگنال حامل، برای بازه کوتاهی از زمان به دلیل تغییر در فرکانس سیگنال حامل تغییر می کند.

اما در مدولاسیون فاز، فرکانس سیگنال حامل برای بازه کوتاهی از زمان به دلیلی تغییر در فاز سیگنال حامل تغییر می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>