اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

کاربرد فیلتر در صنعت رنگ بسیار گسترده بوده و به نحوی برای تولید رنگ با کیفیت لازم و ضروری به شمار می رود. به طور کلی فیلتر ها وظیفه دارند آلاینده ها و یا ناخالصی ها را از سیال و یا ترکیب مورد نظر جدا کنند. به این ترتیب اکثر فیلترها متناسب با نوع سیال و ناخالصی های موجود در سیال مورد نظر طراحی و ساخته می شوند. اما منظور از کاربرد فیلتر در صنعت رنگ چیست؟ چه نوع فیلترهایی در صنعت رنگ مورد استفاده قرار می گیرد؟

کاربرد فیلتر در صنعت رنگ و تاریخچه آن

کاربرد فیلتر در صنعت رنگ به اواخر سال 1970 میلادی در ایالت فلوریدا باز می گردد. به طور کلی فیلترهایی که در صنعت رنگ مورد استفاده قرار می گیرند، برای تصفیه رنگ، به فشار کمتری نیاز دارند. این دسته از فیلترهای صنعتی برای انکه بتوانند رنگ مورد نظر به کیفیت بالایی برسانند از غشاء به خصوصی استفاده می کنند.

این غشاء به گونه ای طراحی شده است که به یون های نمک موجود در رنگ ها اجازه عبور دهند. به این ترتیب رنگ مورد نظر عاری از هرگونه نمک شده و به اصطلاح نمک زدایی می شود. به طور کلی برای آنکه بتوان رنگ ها تولید شده را به طور مناسبی تصفیه کرد باید از طریق فرایند های شیمیایی رنگ مورد نظر را سنتز کرد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

کاربرد فیلتر در صنعت رنگ و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

همانطور که گفته شد، رنگهای تولید شده از طریق عمل شیمیایی سنتز می شوند. در طی این فرآیند ها عموما ترکیباتی به عنوان ناخالصی از قبیل نمک در رنگ به وجود آمده و سبب کاهش کیفیت رنگ تولید شده می شوند. به همین دلیل پیش از آنکه رنگ تولیدی خشک گردد باید این ترکیبات از طرق عمل فیلتراسیون از رنگ تولید شده جدا گردند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>