اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لیکاپون

استفاده از لیکاپون بری کسترش فضای سبز با توجه به کاهش سرانه فضای سبز برای هر فرد بسیار متداول شده است توصیه می شود قبل از انجام این کار با کارشناس مربوط مشورت شود و به طور اصولی انجام شود به طور مثال در پشت بام ها نیاز است محاسباتی برای میزان فشار و وزنی که پشت بام قادر به تحمل آن است درست کنیم.به طور معمول در لایه های زیرین از دانه های لیکا با دانه های درشت 16 میلی متری استفاده می شود و در لایه های رویی از ترکیب خاک و لیکا با نسبت 1 به 3 با قطر 9 میلی متر استفاده می شود.

نکات استفاده از لیکاپون در کاشت درختان

حداکثر تراکم ریشه در درختان در مناطقی از خاک می باشد که مرطوب بوده و بیشترین جذب آب را در آن ناحیه دارا می باشد به همین دلیل خاک در ناحیه مرطوب فشرده شده و میزان اکسیژن آن کاسته شده و جلوی رشد ریشه را می گیرد و پس مدتی به دلیل عدم جذب آب کافی روان آب به وجود می آید و خاک های با کیفیت را می شوید و در نهایت موارد غذایی نیز در سطوح پایین تر در دسترس نخواهد بود.

راه حل این موضوع حفر یک گودال به ارتفاع 80 سانتی متر و قرار دادن قطره چکان در عمق بیش از آن و پر کردن چاله با دانه های لیکا می باشد.از بستر کشت لیکا جهت کاشت درختان نیز استفاده می شود در این کاربرد از لیکا با قطر درشت 10 الی 16 در عمق 40 سانتی متری استفاده می شود که سبب رشد بهتر درختان به جهت آبرسانی تنفس و مطلوب می شود.

نکات استفاده از لیکاپون در کشت چمن

کمبود فعالیت غیر هوازی سبب کاهش هوا شده و نفوذ پذیری خاک را نسبت به آب کم می کند به همین دلیل آب در زمین نفوذ نمی کند و بر روی سطح چمن به صورت دریاچه قرار می گیرد که همین موضوع سبب از بین رفتن چمن می شود به همین دلیل از لیکا در آن استفاده می شود.

نکات استفاده از لیکاپون در جعبه های گلدانی

در کف جعبه های گلدانی می بایست پرلیت های دانه درشت استفاده شود و مابقی فضای خالی را با نسبت 1 به 3 با خاک و پرلیت با سایز کوچک تر پر می کنیم تنها نکته ای که باید به آن توجه شود شیب محل مورد نظر جهت خروج آب مورد نظر مناسب باشد. شایان ذکر است این نوع گلدان ها به دلیل نداشتن ارتباط با زمین و در معرض باد و آفتاب بودن بیشتر خطر خشک شدن آن را تهدید می کند به همین دلیل در ساختار آن ها از زه کشی و فیلتر جهت جلو گیری از خروج املاح استفاده شود.

نکات استفاده از لیکاپون در گیاهان تازه خریداری شده

گیاهان تازه خریداری شده به دلیل جابه جایی دارای خاک با کیفیت نبوده و در اثر آبیاری به دفعات بالا ریشه دچار پوسیدگی می شود به همین دلیل توصیه می شود از لیکا استفاده شود.

نکات استفاده از لیکاپون در قلمه زنی

در هنگام قلمه زنی نیاز به خاک با منافذ بسایر جهت جذب بالای آب و افزایش میزان اکسیژن خاک می باشد با توجه به مواردی که گفته شد لیکا بهترین گزینه می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>