اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لیکا

به دلیل اینکه در لیکا از خاک رس ایجاد می شود، در مناطقی از دنیا که دارای منابع خاک رس می باشند همچون ایران، ایتالیا، دانمارک و غیره تولید لیکا نسبت به دیگر مناطق بیشتر می باشد و مراحل تولید آن به شرح زیر است:

استخراج: در زمان استخراج رس می بایست به این موضوع توجه شود که این نوع خاک نباید دارای مواد شیمیایی همچون آهک باشد به همین دلیل بر روی خاک کنترل ها و آزمایشاتی به جهت خالص بودن آن انجام می شود.

فراوری اولیه: در این مرحله مقدار مشخصی خاک رس وزن می شود و وارد آسیاب شده و با آب مخلوط می شود. سپس از صفحات مشبک عبور کرده و کاملاً له می شود. پس از این مرحله گل رس وارد مخلوط کن شده و کاملاً ورز داده می شود تا آماده ورود به آسیاب غلطکی شود. در این مرحله گل رس کاملاً یکنواخت شده و آماده خشک کردن می شود.

خشک کردن: گل رس یکنواخت شده در این مرحله وارد کوره های خشک کن شده و به تدریج آب خود را از دست می دهد و به دانه های خشک شده ریز (اصطلاحاً گندوله) تبدیل شده و آماده مرحله پخت می شود.
پخت: در این مرحله گندوله ها وارد کوره های گردان می شوند که دمای این کوره ها تا 1200 درجه سانتی گراد می رسد. در این دما گاز های ماده به سطح دانه می آیند که همین باعث ایجاد تخلخل روی دانه ها می شود.پس ایجاد دانه های لیکا آن ها را در سایز های مختلف دسته بندی می کنند. به طور معمول به صورت 0 الی 4، 4 الی 10 و 10 الی 25 میلی متر تقسیم بندی می شوند.

تاریخچه لیکا

دانه های سبک طبیعی در گذشته های دور برای ساخت بنا های متعددی مورد استفاده قرار گرفته است. رومیان باستان برای ساخت بنای کلوزیوم و همچنین معبد پانتئون از نوعی دانه سبک طبیعی استفاده کرده اند. همچنین از سبک دانه ها در ساخت کلیسای صوفیا در استانبول و ساختمانی در واتیکان استفاده شده است.

لیکا نام تجاری ثبت شده یک سنگدانه سبک رس است. این ماده در دهه 1930 و از دهه 1950 به طور گسترده در مهندسی سازه و ژئوتکنیک در سراسر اروپا مورد استفاده قرار گرفت. لیکا برای کاهش وزن سازه، محافظت از لوله ها و سازه های زیرزمینی و عایق بندی لایه های خاک از نفوذ سرما مورد استفاده قرار گرفته است. در ایران استفاده از سبک دانه ها به سال 1357 برمی گردد و در سال 1360 تولید انبوه لیکا آغاز شد.

هزاران سال است که لیکا در کاربرد های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و در شرایط متغیر آب و هوایی و حتی قرار گرفتن در معرض ترکیبات شیمیایی، طبیعی و مصنوعی دوام بالایی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>