اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پمپ

به طور معمول علت صدای زیاد پمپ می تواند در اثر مواردی مانند عدم نصب صحیح و مستحکم در محل استقرار پمپ، خرابی بلبرینگها و یا پروانه پمپ باشد.حال اگر پمپ صدایی مانند تکان خوردن چند تیله در یک قوطی فلزی (یا برخورد گلوله با سطحی فلزی را می دهد)، احتمالا پره ها و بخش داخلی پمپ حفره شده است، که می تواند در اثر حباب زایی (کاویتاسیون)، گرفتگی یا افتادگی یکی از رینگها، مسدود شدن صافی و… ایجاد شده باشد.

برای راحتی در تشخص دلیل صداهای اضافی پمپ، شما می توانید ابتدا پمپ را بدون آب برای مدت خیلی کوتاهی روشن کنید، اگر صدا همچنان وجود داشت مشکل مکانیکی است، ولی اگر صدا با نبود آب قطع شد مشکل هیدرولیکی می باشد. ولی حتما دقت کنید که تنها برای چند ثانیه می توانید پمپ را بدون آب روشن کنید و پمپها برای کارکرد بدون آب ساخته نشده اند و زیاده روی در اینکار موجب داغ کردن الکتروموتور و سوختن آن شود.

علت داغ شدن بیش از حد پمپ آب

  • عدم ورود سیال کافی به پمپ
  • خرابی بلبرینگها
  • وجود مشکل در الکتروموتور پمپ
  • برق نامناسب
  • خارج شدن پروانه از جای اصلی خود
  • انسداد پمپ یا دریچه خروج هوا

توجه داشته باشید برای بررسی پمپ، هیچ وقت پمپی که داغ کرده است را بلافاصله باز نکنید! اول اجازه دهید پمپ به قدری که بتوان آن را لمس کرد خنک شود؛ و حتی پس از خنک شدن هم مواظب باشید چون ممکن است در داخل پیچک پمپ فشار ناگهانی ایجاد شده باشد. پس ابتدا صبر کنید پمپ کاملا خنک شود سپس طبق گفته های قبلی به بررسی محل مشکل بگردید و ببینید علت داغ کردن پمپ کدام یک از موارد ذکر شده در بالا می باشد.

در نهایت لطفا توجه فرمایید که عیب یابی پمپ آب و تعمیر آن نیاز به متخصص دارد و این مطلب صرفا جهت راهنمایی شما عزیزان در شناسایی بهتر مشکلات احتمالی و جلوگیری از خرابی و هزینه های بیشتر است، و همواره تلاش کنید از همان ابتدا پمپ هایی از برند های معتبر و با گارانتی خریداری کنید تا هزینه های نگهداری را به حداقل برسانید و بتوانید حتی در صورت بروز مشکل از خدمات پس از فروش شرکت نیز استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>