اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پمپ

جدای از جنس و برند هر محصولی، تمامی وسایل به خصوص وسایل الکتریکی، به مرور زمان، دچار استهلاک شده و پس از مدتی غیرقابل استفاده می‌شوند و جدای از استهلاک، نحوه استفاده افراد نیز در روند خراب شدن وسایل نقش بسزایی ایفا می‌کند و می تواند به این روند اجتناب ناپذیر سرعت بیشتری ببخشید.

شما حتی اگر بهترین محصول موجود در بازار را هم خریداری کنید، بدون رعایت ایمنی و با استفاده نادرست، وسیله ی شما خیلی زودتر از عمر مفیدش خراب می‌شود و هزینه های هنگفت تعمیرات را بر گردن شما می‌گذارد؛ اما نقش شما تنها سرعت بخشیدن به خرابی وسیله نیست و برعکس آن هم صدق می‌کند! یعنی، ممکن است شما پمپی ارزان قیمت از تولیدکننده ای ناشناخته خریداری کنید اما با رعایت اصول اولیه و صرف وقت برای نگهداری آن سالیان سال بدون خرابی و مشکل به کار خود ادامه دهد.

حال اگر اتفاقی با این صفحه مواجه شده اید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر اقدام به خواندن این مطلب کرده اید و هنوز با مشکل جدی مواجه نشدید، پیشنهاد میکنم که پیش از هرچیز به نکات ریز توجه فرمایید تا با همین نکات ساده، از صرف هزینه های اضافی برای تعمیرات و خرید مجدد قطعات جلوگیری کنید:

نوسانات برق در ایران را جدی بگیرید

در ایران برق شهری استاندارد نیست و دچار نوسانات و حتی برخی مواقع قعطی های ناگهانی می‌شود که این یکی از اصلیترین دلایل برای کاهش عمر الکتروموتور و سوختن موتورِ پمپ است.پس اولین نکته برای تضمین طول عمر هر نوع پمپی استفاده از محافظ برق می‌باشد! فقط حتما توجه فرمایید که محافظ گذاشته شده باید از نوع پکیجی باشد! نه معمولی! زیرا مصرف پمپ آب از مصارف خانگی و معمولی به مراتب بیشتر است.

هرکسی را بهر کاری ساختند

نکته مهم دیگر بحث کاربری هر پمپ است، بدین معنی که اگر شما پمپی را خریداری کرده اید که مخصوص آب تمیز است، یعنی ورود هرگونه ناخالصی و ماده جامد معلق به پمپ باعث خرابی آن می‌شود. زیرا در این پمپها برای ایجاد فشار بالا از نوع خاصی پروانه استفاده می‌شود که اگر ناخالصی وارد آن شود باعث شکستگی پروانه و یا فشار آمدن به الکتروموتور و درنهایت از کارافتادن آن می‌شود.

پس حتما توجه فرمایید که چه نوع پمپی را برای چه کاری خریداری میکنید، به عنوان مثال اگر می خواهید آب زلال را از تانکرهای آب تخلیه کنید، به کف کش نیاز دارید اما اگر می خواهید آب همراه با گل و لای و… را پمپاژ کنید، باید از لجنکش استفاده کنید زیرا کفکشها تنها قادر به انتقال آب تمیز هستند.

از صافی یا فیلتر استفاده کنید

سعی کنید که در دهانه ورودی پمپ آب خود یک صافی نصب کنید تا آشغالها و ناخالصیهای احتمالی را صافی کند و از ورود آنها به پمپ و آسیب به آن جلوگیری کند.

برای نگهداری از پمپ وقت صرف کنید

در نهایت نکاتی همچون، آماده کردن پمپ برای فصول سرد، بررسی و چک کردن دوره ای پمپ، اطمینان حاصل کردن از صحت کارکردش و… را فراموش نکنید تا پیش از بروز هرگونه مشکل جدیی آن را فورا شناسایی و رفع کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>