اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پمپ

حباب زایی یکی از خطرناکترین مشکلاتی است که ممکن است برای یک پمپ پیش آید، و علت آن کاهش فشار آب، کمتر از فشار بخار آب در همان دما است که موجب می‌شود آب در آن نقطه به شکل بخار در آید و به سمت نقطه ای که فشار بیشتر است حرکت کند، حال اگر در نقطه دوم فشار بقدر کافی زیاد باشد که حبابهای ایجاد شده بتوانند دوباره به مایع تبدیل شوند، باعث می‌شود ذرات مایع در آن نقطه منحرف شده و با سرعت بسیار زیادی به اطراف به خصوص پره ها برخورد کنند.

کاویتاسیون از آن جهت خطرناک است که باعث خوردگی و ایجاد حفره در پره ها می‌شود و پس از مدتی پره ها را از بین میبرد. اما در مراحل اولیه قابل تشخیص بوده، و صدایی که برخورد ذرات آب با قسمتهای داخلی پمپ ایجاد می‌کند خاص و شبیه برخورد گلوله به سطحی فلزی است. خوب است بدانید در مراحل پیشرفته این صداهای منقطع، دائمی می‌شوند و لرزش های پمپ به شدت افزایش یافته و راندمان آن خیلی پایین می آید.

پمپهایی که با ست کنترل اتوماتیک شده اند، مقرون به صرفه تر بوده و هزینه کمتری نیاز دارند، اما در این مدل به دلیل داشتن کلید استارت اتوماتیک، با هربار باز و بسته کردن شیر آب، کلید، پمپ را روشن و خاموش می‌کند و باعث استهلاک پمپ می‌شوند. در مصارفی که مصرف آب زیاد است، این سیستم اصلا توصیه نمی‌شود.

برای مصارف بالای آب، پمپ با منبع انبساط پیشنهاد می‌شود، که در این روش اندازه منبع مورد نیاز، رابطه مستقیمی با تعداد واحدها و میزان آب مصرفی دارد. با اینحال، این سیستم با وجود به صرفه بودنش در ابتدا، بیش از سایر روشها نیاز به سرویس و نگهداری کردن دارد، و در بلندمدت نیازمند صرف هزینه بیشتری است.

پمپ با تابلو برق یکی از بهترین و پیشرفته ترین سیستمهای اتوماتیک کردن پمپ آب است، که در این روش دیگر با هربار باز کردن شیر آب پمپ با تمام توان خود شروع به کار نمی‌کند و با تنظیم تابلوبرق و تعریف درجات میزان مصرف، تنها برای جبران افت فشار آب به همان میزان تعریف شده پمپ را به گردش در می آورد و باعث می‌شود عمر پمپ و سیستم آبرسانی بسیار بالا رود. با این حال سیستم تابلو فرمان از همه مدلهای دیگر گرانتر است ولی دیگر هزینه های نگهداری و سرویس کردن را ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>