اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پمپ

پمپهای جابه جایی مثبت، بگونه ای طراحی شده اند که سیال از یک سمت به داخل پمپ کشیده می‌شود و در پایان هر سیکل (بسته به نوع پمپ) از سمت دیگر آن خارج می‌شود. حال منظور از سیکل، بسته به نوع پمپ می تواند یک دور گردش چرخنده ها باشد و یا یک حرکت پیستون؛ این پمپها می توانند میزان معینی از سیال، حتی مخلوط با گاز/هوا، را بدون تأثیر گرفتن از ارتفاع منتقل کنند. اما جریان ایجاد شده توسط پمپهای جابه جایی مثبت مقطع و دوره ای بوده و برخلاف پمپ سانتریفیوژ دائمی نیست.

پمپ رفت و برگشتی (Reciprocating)

در این پمپها نیروی مورد نیاز برای ایجاد فشار در سیال را یک پیستون ایجاد می‌کند که با حرکت به عقب و ایجاد مکش موجب کشیده شدن آب به درون سیلند می‌شود و سپس با برگشت آب را به بیرون پمپاژ می‌کند.

پمپ پیستونی شناور (Plunger Pump)

این سری پمپها کارکردی مشابه پیستون ماشین دارند و می توانند فشارهای بالایی را ایجاد کنند اما نیاز به روغن کاری دائم دارند.

پمپ دیافراگمی (Diaphragm Pump)

این مدل هم مشابه پمپهای پیستونی است با این تفاوت که به جای پیستون، با جلو و عقب رفتن یک دیافراگم (غشاء پلاستیکی) سیال منتقل می‌شود.

پمپ دنده ای (Gear Pump)

این پمپ ها به کمک چرخ دنده و حرکت آنها موجب انتقال سیالات می‌شوند.در این پمپها به دلیل مقاومت بالا و بهداشتی بودن در مصارف شیمی، داروسازی، بیوتکنولوژی و… کاربرد فراوانی دارند.

پمپ پره ای (Vane Pump)

در این سری پمپها نیروی جابه جایی مثبت توسط پره ها ایجاد می‌شود، که در مصارف فشار بالا و سیستمهای سوپرفشار کاربرد دارند.این پمپها به وسیله حفره هایی که روی یک روتور مارپیچ قرار دارند، سیال را به صورت پیشبردی انتقال می دهند، و برای اندازه گیری مایعات و پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا مناسب می‌باشند.

پمپ پیش رس (Peristaltic pumps)

در این مدل با به گردش در افتادن چرخ ها، و ایجاد مکش، سیال را به داخل پمپ کشیده و به دلیل کوچک تر بودن خروجی پمپ، سیال با شدت بیشتری به بیرون رانده می‌شود.پمپ پیچی مدلی از پمپ جابه جایی مثبت است که با استفاده از یک تا چند پیچ سیال را در امتداد محور جابجا می‌کند. این روش، از زمان قدیم برای صنایع کاربردی، آبیاری، کشاورزی و… مورد استفاده قرار میگرفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>