اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پمپ

در مصارف خانگی زمانی که نیاز به تقویت فشار آب باشد بحث تهیه پمپ آب مطرح می‌شود، و طبعاً انتخاب پمپ آب خانگی مناسب از میان انواع متنوعی که وجود دارد همواره کاری سخت و گیج کننده است؛ در رابطه با این مسئله همواره سوالات مختلفی ذهن خریداران را درگیر می‌کند، مثلا: بین مدلهای موجود کدام را باید انتخاب کرد؟

برای درک بهتر تفاوت پمپ جتی و پمپ بشقابی تنها کافیست نگاهی به منحنی آبدهی این دو و میزان حداکثر ارتفاع و حداکثر دبی بیندازید. در نوع جتی پمپ می تواند آب را با فشار بالاتری تا ارتفاع بیشتری پمپاژ کند اما در مدل بشقابی پمپ می تواند حجم آب بیشتری را تا ارتفاع کمتری نسبت به جتی (در یک توان یکسان) منتقل کند.

برای درک بهتر کافیست پمپ یک اسب بشقابی کالمو را با پمپ یک اسب جتی کالمو مقایسه کرد: در مدل بشقابی پمپ می تواند 6 مترمکعب بر ساعت آب را تا ارتفاع 33 متر پمپاژ کند، درحالی که پمپ جتی یک اسب می تواند 3 مترمکعب بر ساعت آب را تا ارتفاع 52 متر پمپاژ کند.

پس در بحث انتخاب پمپ آب مهم ترین تفاوت پمپ جتی و پمپ بشقابی در میزان حداکثر هد (ارتفاع) و حداکثر دبی (آبدهی) می‌باشد. البته جدای از مورد بالا این دو پمپ تفاوت های دیگری هم دارند مثلا پمپ های جتی مقداری نیروی مکش ایجاد می‌کنند که همین ویژگی آنها را برای ساخت دیگ های بخار و نصب به روی مخارن ایده آل کرده است و پمپ های بشقابی صدای تولیدی بسیار کمتری نسبت به دیگر مدل ها داشته و به اصطلاح به پمپ بی صدا معروفند.پمپهای جتی مکانیزمی مشابه پمپ های خودمکش دارند و می توانند آب مخلوط با هوا را پمپاژ کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>