اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پروپلین

در چین، قیمت لحظه ای پروپیلن داخلی پیش از افت قیمت تا 8950 یوان در تن در روز 22 سپتامبر، در میان محدودیت های مصرف انرژی به بالاترین میزان خود در شش ماه گذشته رسیده و در روز 16 سپتامبر برابر با 9100 یوان در تن ارزیابی شده بود.

اقدامات اخیر مرتبط با مصرف انرژی و بهره وری منجر به اوج گیری احساسات بازار محصولات مختلف پتروشیمی مبتنی بر زغال سنگ در چین، از جمله PP شد.فعالانه ترین قرارداد آتی PP معاملاتی ژانویه که در بورس کالای دالیان فهرست شده بود در 22 سپتامبر در 9109 یوان در تن بسته شد و روی یوان 8973 یوان در تن قرار گرفت که 193 یوان پایین تر از هفته قبل بود.

حدود 810 هزار تن از ظرفیت سالانه تولید PP مبتنی بر زغال سنگ در شمال چین به دلیل محدودیت ها تعطیل شد و چند واحد دیگر در شمال و شمال غرب با نرخ پایین تر مشغول به کار هستند. این محدودیت ها بر تقاضا در بازار پایین دست به ویژه در شرق چین مانند استان های جیانگ سو و ژجیانگ تأثیر گذاشته است. بیشتر مصرف کنندگان نهایی آمادگی پذیرش این جهش قیمت PP در کنار حاشیه سود اندک و محدودیت های صادراتی به دلیل کمبود کانتینر حمل و نقل را نداشتند و همین باعث رکود معاملات فیزیکی شد.

افزایش قیمت PP چین از محموله های دلاری نیز حمایت کرد و قیمت پلی پروپیلن CFR شرق دور آسیا با 10 دلار رشد به 1140 دلار در تن رسید. تعداد معاملات فیزیکی برای واردات PP به چین اندک بود زیرا اکثر تولیدکنندگان بین المللی در پی یافتن فرصت های جذاب تر از بازار چین بودند و از سویی دیگر عرضه داخلی نیز برای خریداران چینی کافی بود.

با وجود فعالیت کم تجاری در جنوب شرق آسیا قیمت ها در حال افزایش است. علت این رشد نه افزایش تقاضا بلکه اختلاف زیاد بین قیمت های غرب و شرق است. با این وجود، بسیاری از خریداران آسیای جنوب شرقی به دلیل عدم قطعیت برنامه حمل و نقل و عرضه کافی محلی علاقه ای به واردات ندارند. در این منطقه، قیمت PP raffia نسبت به هفته گذشته 25 دلار افزایش یافت و به 1215 دلار در تن رسید.

با روندهایی که در بازار PP چین و جنوب شرقی آسیا دیده شد، هندی ها ترجیح دادند سیاست انتظار و تماشا در پیش بگیرند و منتظر پیشنهادات جدید تامین کنندگان خاورمیانه تا پایان ماه سپتامبر بمانند. کمبود کانتینر باعث کاهش صادرات محصولات پایین دست شد که به افزایش موجودی و کاهش تقاضا انجامید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>