اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سود سوز آور

سدیم هیدروکسید، به عنوان یک باز قوی، یکی از مواد شیمیایی صنعتی بسیار مهم به شمار می رود. حدود 56% از تولیدات سدیم هیدروکسید در صنایع استفاده می شود، 25% آن در صنایع غذایی استفاده می گردد. عمده ترین کاربرد سدیم هیدروکسید در نمک های سدیمی و مواد شوینده، به عنوان تنظیم کننده pH و در سنتز مواد الی است.

این ماده در صنایع عمده ای نظیر نفت، کاغذ سازی، نساجی، صابون سازی مصرف فراوانی دارد. سدیم هیدروکسید در فرایند بایر برای تولید آلومینیوم نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع نفت، سدیم هیدروکسید به عنوان ماده افزودنی در گل حفاری به منظور افزایش قلیاییت در سیستم بنتونیت (Bentonite)، برای افزایش ویسکوزیته گل و برای خنثی کردن گازهای اسیدی (مانند سولفید هیدروژن و دی اکسید کربن) استفاده می شود.

هیدروکسید سدیم به طور گسترده ای در خمیر چوب برای صنایع کاغذ سازی استفاده می شود. از هیدروکسید سدیم به طور سنتی برای تولید صابون استفاده می شود. در صنایع غذایی از سود سوز آور خوراکی برای شستشو میوه ها و سبزی ها، فرایند تولید شکلات و کاکائو، تولید رنگ کارامل، نوشیدنی ها و بستنی و همچنین برای نرم شدن زیتون استفاده می شود.

از هیدروکسید سدیم مایع (سود سوز آور مایع) در صنایع مواد شوینده به عنوان یک عامل تمییز کننده صنعتی استفاده می کنند. سدیم هیدروکسید در منازل به عنوان یک نوع چاه بازکن مورد استفاده قرار می گردد. در صنایع تصفیه آب از هیدروکسید سدیم برای بالا بردن pH آب استفاده می‌شود، افزایش pH آب باعث می شود که میزان سرب، مس و فلزات سمی که می تواند در آب آشامیدنی حل بشود کاهش یابد.

کاربردهای سود کاستیک پرک در صنعت بسیار وسیع است، برخی از این صنایع عبارتند از: صنایع رنگرزی، تولید کارتن و کاغذ، صنایع چرم و نساجی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، خنثی سازی اسید و باتری سازی، چربی گیرها و سایر صنایع وابسته، صنایع غذائی، صنایع شیر، کنسرو سازی، نوشابه سازی، کارخانه قند و شکر، کارخانه روغن، صنایع دارو سازی، الکل سازی و آرایشی و بهداشتی، صنایع فلزی و تولید شیشه، روی، آلومینیوم، گالوانیزه و آبکاری، صنایع نظامی، به عنوان چربی بر در صنعت پلیمر و پت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>