اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بنزن

آلکیل بنزن خطی در گروه هیدروکربن های آروماتیک قرار دارد. این ماده از واکنش یک زنجیر خطی الفین با حلقه بنزن در حضور کاتالیست فریدل - کرافت اسید فلوریدریک (HF) به دست می آید و به عنوان عامل فعال سطحی و ماده ای واسطه در صنایع شوینده مورد استفاده قرار می گیرد.

آلکیل بنزن خطی ماده ای اشتعال زا و غیر سمی است. این ماده به طور عمده به عنوان واسطه در تولید سورفاکتانت ها برای استفاده در مواد شوینده تولید می شود. از دهه 1960، LAB ها به عنوان پیشرو اصلی مواد شوینده زیست تخریب پذیر می باشند.آلکیل بنزن خطی برای تولید سولفونات آلکیل بنزن (LAS) استفاده می شود. این شوینده یک شوینده زیست تجزیه پذیر است. LAS به دلیل سرعت کم تجزیه دودسیل بنزن سولفوناته شاخه ای (branched dodecylbenzene sulfonates) جایگزین این ماده در شوینده ها گردید.

آلکیل بنزن خطی در صنایع پایین دستی ابتدا ضمن واکنش با اسید سولفوریک به سولفونیک آلکیل بنزن اسید (LAS) تبدیل شده و سپس با کاستیک سودا واکنش داده و سدیم آلکیل بنزن سولفونات تولید می گردد. این ماده با اضافه شدن یک سری افزودنی های دیگر نهایتا به عنوان مایع ظرفشویی و پودر رختشویی به دست مصرف کننده خواهد رسید.

کاربرد های آلکیل بنزن خطی

کاربرد اصلی آلکیل بنزن خطی تولید آلکیل بنزن سولفونات خطی (LAS) است. LAS بزرگ ترین حجم سورفکتانت مصنوعی در جهان را شامل می شود، که شامل نمک های مختلف آلکیل بنزن سولفاته شده است. این نمک ها به طور گسترده ای در مواد شوینده خانگی و همچنین در کاربردهای صنعتی بیشمار مورد استفاده قرار می گیرند.آلکیل بنزن خطی سنگین (HAB) یک محصول جانبی در فرآیند تولید خطی آلکیل بنزن (LAB) است. از آن به عنوان روغن انتقال حرارت و گریسهای روان کننده استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>