اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آشکارسازی یا دمدولاسیون دامنه در الکترونیک:
دمدولاسیون دامنه (AM Demodulation) یک فرایند کلیدی برای دریافت سیگنال هایی است که بر روی آن ها مدولاسیون دامنه (Amplitude Modulated Signals) انجام گرفته است.

دمدولاسیون

به عبارت دیگر، دمدولاسیون روندی است که توسط آن اطلاعات اصلی ارسال شده را از سیگنال دریافتی کلی استخراج می کنیم.

فرایند دمدولاسیون برای سیگنال های مدولاسیون دامنه یا AM، می تواند به روش های مختلفی انجام گیرد. هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

دمدولاتور (Demodulator) در واقع مدار یا نرم افزاری است که برای بازیابی محتوای اطلاعات از سیگنال مدوله شده دریافتی مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا عبارت های آشکارسازی (Detection) و دمدولاسیون (Demodulation) برای اشاره به فرایند کلی بازیابی اطلاعات از سیگنال مدوله شده مورد استفاده قرار می گیرند. هر دو عبارت، اساسا یک مدار و یک فرایند را توصیف می کنند.

همچنین مداراتی مانند آشکارساز دیودی (Diode Detector)، آشکارساز سنکرون (Synchronous Detector) و آشکارساز ضرب (Product Detector) به صورت گسترده در دمدولاسیون دامنه مورد استفاده قرار می گیرند.

اما در واقع، عبارت دمدولاسیون را زمانی بیشتر استفاده می کنیم که بخواهیم به فرایند استخراج سیگنال مدوله شده از سیگنال دریافتی اشاره کنیم.

عبارت آشکارساز کاربرد قدیمی تری دارد و به اوایل استفاده از رادیو باز می گردد. بنابراین، می توان گفت که دمدولاسیون واژه کلی تری است و به تمام فرایند استخراج اطلاعات اشاره می کند.

واژه های دمدولاسیون و مدولاسیون امروزه در علم مخابرات بسیار رایج هستند. بلوک دیاگرام فرایند دمدولاسیون در شکل زیر نشان داده شده است.

بلوک دیاگرام فرایند دمدولاسیون

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>